mdcr.cz (MD ČR)
Přeprava  |  14.09.2021 11:04:54

Po novém mostě v Čelákovicích na trati mezi Nymburkem a Prahou projíždějí první vlaky

Nový železniční most přes řeku Labe v Čelákovicích začíná sloužit dopravě, jednokolejný zkušební provoz je na něm zaveden od 15. září. Výstavba mostu, který je součástí rekonstruované trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi, trvala 19 měsíců. Do plného provozu bude stejně jako celý traťový úsek uveden 15. prosince.
Po novém mostě v Čelákovicích projíždějí první vlaky
"Stavaři dokončili železniční most přes Labe v Čelákovicích a můžou po něm vyjet první vlaky. Modernizace trati do Lysé nad Labem umožní rychlost až 140 km/h a zvýší kapacitu dráhy. Stavební práce začaly v roce 2019, zcela pak skončí v lednu 2022. Náklady jsou celkem 1,8 miliardy korun a jsou spolufinancovány z fondů EU," říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Výměna mostu v Čelákovicích byla klíčovou částí celé stavby. Původní přemostění už nevyhovovalo současným potřebám železniční dopravy zejména kvůli svému šířkovému uspořádání a technickému stavu, proto bylo nahrazeno novou nosnou konstrukcí s délkou 160 metrů a váhou 1277 tun, došlo také k úpravě spodní stavby.

Nejdříve je zprovozněna 1. traťová kolej v úseku KáranýČelákovice, která dosud procházela renovací, a zároveň se vyloučí provoz na 2. traťové koleji. Její rekonstrukce zahrne železniční svršek, spodek, mosty a podchod. Obdobně se práce vystřídají i na zastávce Čelákovice-Jiřina, kde se stavbaři přesunou z 1. na 2. nástupiště. Obě budou nově disponovat výškou 550 mm nad kolejí, což zajistí pohodlný nástup do vlaků. Vybudují se rozšířené přístřešky a všechny prostory budou bezbariérově přístupné. V blízkosti zastávky bude také nová cyklověž.




Hlavním cílem modernizace mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi je zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h, spolu s vyšší kapacitou dráhy. Stavební práce začaly v polovině roku 2019 a v první fázi se týkaly úseku z Lysé nad Labem do nově vybudované odbočky Káraný. Ta díky vložení čtyř nových výhybek umožňuje vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. V úseku se také kompletně zrekonstruovalo kolejiště, mosty a propustky. Veškeré stavební práce by měly skončit v lednu příštího roku. Celkové investiční náklady jsou vyčísleny na 1 820 788 824 bez DPH. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF).




K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.