(Kurzy.cz)
Volkswagen poodkryl elektromobil za půl milionu korun, Polestar transportér pro koncové doručování
V Mnichově probíhá tento týden mezinárodní autosalon IAA MOBILITY 2021 pod sloganem „Co nás posune dál“. Kromě automobilů návštěvníci mohou v premiéře shlédnout například také multifunkční elektrický transportér Re:Move od švédského výrobce elektromobilů Polestar. Či jeho limitovanou edici masivního elektrokola, vytvořeného ve spolupráci s výrobcem elektrokol CAKE. Domácí Volkswagen pak představil koncept malého a přitom rodinného elektromobilu ID.LIFE, jehož cena se má pohybovat okolo 20 tisíc EUR.
ID.LIFE se má k zákazníkům dostat v roce 2025, tedy o dva roky dříve než automobilka původně plánovala. Představená vize plně elektrického malého vozu pro městské prostředí dle VW kombinuje digitalizaci s mimořádně flexibilním využitím. Lze jej například během okamžiku přeměnit na kino nebo herní salonek. Vozidlo je vybaveno herní konzolí a projektorem a také projekčním plátnem, které se v případě potřeby vysouvá z palubní desky. A dívat se lze díky plně sklopným i předním sedačkám v leže, když je takto k dispozici 2 metrové lůžko. V kontextu možno zmínit, že podobnou cestou se například vydal již čínský Xpeng. Jeho elektromobil P5 je totiž v interiéru obdobně koncipován. Tento v červnu představený sedan s řadou autonomních funkcí se však k prvním zákazníkům dostane již letos v říjnu…
Zpět ale ID.LIFE u něhož se Volkswagen výrazně zaměřil na „udržitelnost“, resp. přírodní a recyklované materiály. V bezbarvém laku karoserie jsou jako přírodní barvivo použity dřevěné štěpky spolu s tužidlem na biologické bázi. Textilie vzduchové komory pro odnímatelnou střechu je vyrobena ze 100% recyklovaných PET lahví. A dokonce pro pneumatiky má být kromě přírodního kaučuku základem také bio olej a rýžové slupky.
Jak si nelze nevšimnout, vůz nemá zpětná zrcátka. A to ani
vnitřní, když potřebný výhled mají zajišťovat kamery, resp. promítat vše na
displej. Základní jízdní funkce se ovládají prostřednictvím dotykového panelu
na šestihranném volantu. Tedy i Volkswagen se začíná stranit klasického volantu, když "berany" začala již letos využívat Tesla u svých modernizovaných prémiových vozů Model S a Model X.
Koncernem vyvinutá vlastní platforma pro elektromobily MEB bude použita i pro ID.LIFE, jen ve své upravené zkrácené verzi. Na rozdíl od dosavadních vozů ID s pohonem zadních kol, ID.LIFE má elektromotor na přední nápravě. Jeho 172 kW výkon (234 koní) má vozu umožnit solidní zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 vteřin. Dle normy WLTP Volkswagen zmiňuje dojezd okolo 400 km, když u vozu hovoří o vysokonapěťovém akumulátoru s kapacitou 57 kWh. Daný zdroj má uživatelům zároveň nabídnout možnost připojit ve voze zařízení o napětí 230 V (až 16 A). V Mnichově představené ID.LIFE je každopádně konceptem, tedy do zahájení prodeje se samozřejmě ještě ledacos může změnit.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz