mzv.cz (MZv ČR)
Ze světa  |  01.09.2021 03:18:54

Čeští herní vývojáři poprvé na GDC 2021 v San Franciscu.

Čeští herní vývojáři poprvé na GDC 2021 v San Franciscu.

02.08.2021 / 20:09 | Aktualizováno: 01.09.2021 / 00:24

Díky projektu PROPED získalo pět českých firem prostor pro prezentaci svých her na jedné z nějvětších herních konferencí světa Game Developers Conference v San Franciscu. Významnou novinkou je, že Česká republika měla poprvé v historii v rámci konference svůj národní stánek, i když jen virtuální. Firmy, měly možnost, zde představit až 40 tisícům účastníkům konference své nejznámnější tituly včetně těch, na kterých právě pracují. Odborné přednášky a matchmakingová setkání v průběhu týdenní konference po boku světových gigantů jako jsou Activision, Electronic Arts či Ubisoft byly obrovským přínosem pro budoucí rozvoj českých herních studií.

CZECH GAMES

CZECH GAMES

Projektu ekonomické diplomacie realizovaného GK Los Angeles ve spolupráci s CzechInvest San Francisco pod záštitou Asociace českých herních vývojářů ‚(GDA CZ), se ve dnech 19. – 23. července 2021 zúčastnily firmy Bohemia Interactive (tvůrci série ARMA, DayZ, Vigor), Madfinger Games (studio zaměřené na mobilní hry jako Shadowgun), Beresnev Games (tvůrci mobilních her známí především titulem Flippy Knife), Charles Games, (mladé začínající studio zaměřené na vzdělávací historické hry, které na konferenci představilo svou nadcházející hru Svoboda 1945: Liberation – samotná hra vyjde v srpnu letošního roku) a Honestly Games (založené v loňském roce, které představilo svoji připravovanou hru Lords and Villeins inspirovanou kultovní hrou RimWorld). Možnost získat zdarma vstup na konferenci bylo umožněno i pěti studentům z řad českých herních vývojářů, které v losování vybrali zástupci GDA CZ.

Game Developers Conference (GDC) v San Franciscu je jednou z největších herních konferencí na světě. Zásadní rozdíl oproti herním veletrhům jako je například E3 nebo Gamescon spočívá v tom, že GDC, jejíž první ročník se uskutečnil v roce 1988, se účastní v drtivé většině profesionálové z herního průmyslu. Konference se kvůli komplikacím s cestování a restrikcemi spojenými s pandemii koronaviru letos konala virtuálně.

Český národní stánek pod názvem CZECH GAMES měl možnost představit české firmy, které patří v současnosti mezi špičky v oboru ve vizuálně atraktivní podobě videoprezentací. Součástí národního stánku byl i přehled českého herního průmyslu jako celku, včetně kompletního katalogu českých herních firem. Svůj národní stánek na konferenci představili také zástupci Brazílie, Chile, Kanady a Švýcarska. Účast českých firem vzbudila mediální pozornost v ČR i v Kalifornii.

I přesto, že se konference konala ve virtuální podobě obohatila přítomné o nové pohledy na vývoj her, a jejich zpracování, nabídla nespočet zajímavých kontaktů a propojení, které budou firmy teprve po skončení konference realizovat, či už jde o nabídky a poptávky práce v českém herním průmyslu, formy outsourcingu, které významně ovlivní jejich další činnost. Zejména monetizace získaných zkušeností a kontaktů jako proces promítnutí získaných zkušeností do efektivity činnosti firem a jejich finančního zhodnocení je aspekt, který budeme i nadále sledovat a vyhodnocovat. Firmy kromě skvěle organizačně zajištěné akci ocenili možnost přístupu do GDC Vault, pro držitele vstupenek „All Access Pass“. Prostřednictvím GDC Vault se zástupcům českých herních studií nabízí možnost po dobu jednoho roku sledovat soubor podrobných designových, technicky inspirativních rozhovorů a videií od influencerů herního vývojového průmyslu převzatých z více než 20leté historie celosvětových konferencí GDC.

Skutečnost, že obrat českého herního průmyslu se v loni vyšplhal na více než 5, 3 miliardy českých korun, tedy zhruba 250 milionů dolarů naznačuje, že herní průmysl jak český tak i v celosvětovém měřítku se v době covidové nejen nezastavil, ale naopak prudce rostl. Navíc česká asociace herních vývojářů odhaduje, že letos bude obrat ještě o 10 procent vyšší, tedy kolem šesti miliard. Český průmysl vývoje počítačových her má celosvětově více než půl miliardy uživatelů, což je pravděpodobně vůbec nejvíce ze všech domácích odvětví. I proto Generální konzulát České republiky a CzechInvest bude i nadále prostřednictvím projektů na podporu ekonomické diplomacie podporovat české herní vývojáře na podobných akcích i v budoucnu.

Jana Přikrylová, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Los Angeles


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688