Slovinská privatizace pokračuje. Na řadě je outdoorový výrobce Alpina
Plán privatizace slovinských státních firem pomalu postupuje kupředu. Další v řadě by měla být společnost Alpina, významný výrobce zimní sportovní a módní obuvi.
Ilustrační foto Alpina Sports
Společnost Alpina, jejímž stoprocentním majitelem je státní Slovinská konsolidační banka (Družba za upravljanje terjatev bank, DUTB), získala globální věhlas zejména mezi sportovci, kteří se zabývají alpským lyžováním a během na lyžích. Sídlo společnosti i její výroba se nachází ve Slovinsku, výrobní závody jsou také v Bosně a Hercegovině a v Číně. Firma s 1189 zaměstnanci má silnou tržní pozici zejména na trzích bývalé Jugoslávie a Skandinávie, mezi další významné trhy patří také Severní Amerika.
V roce 2020, který byl výrazně ovlivněn pandemií covid-19, vytvořila skupina příjmy z prodeje ve výši 38,7 milionů eur (51,7 mil. eur v roce 2019). EBITDA činila -0,3 mil. eur (2,3 milionů eur v roce 2019), projekce EBITDA na letošek činí 1,8 mil. eur.
DUTB jako finanční vlastník od roku 2015 provedla ve společnosti Alpina rozsáhlou sanaci, která vedla ke stabilizaci obchodních operací. Další rozvoj a vizi společnosti bude moci rozvíjet nový soukromý majitel, který firmě umožní vstup na nové trhy a zajistí přístup k novým distribučním kanálům. Získá také možnost optimalizace výrobních programů, výrobních lokalit a kapacit.
Poradcem pro privatizaci je společnost KPMG. Případní zájemci o investici obdrží ze strany prodejce návrh dohody o mlčenlivosti (non-disclosure agreement) a po jeho podpisu další dokumentaci s podrobnějšími informacemi, která bude k dispozici již na začátku září 2021. Proces prodeje bude dvoustupňový s předložením nezávazných nabídek předběžně na začátku října 2021. Pro více informací se můžete obrátit také na ekonomicko-obchodní oddělení Velvyslanectví ČR v Lublani.
Prodej společnosti Alpina je zajímavou investiční příležitostí pro potenciální investory v oblasti zimních sportů a v obecném smyslu pro subjekty, které mají zájem o další rozvoj tradiční firmy s globálním dosahem.
Dagmar Šober, ekonomická specialistka, Velvyslanectví ČR v Lublani
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz