Markéta Höfferová (Kurzy.cz)
Tiskové zprávy  |  01.06.2021 11:13:28

Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup

Startuje 1. ročník Ankety o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Od 1. 6. 2021 budou moci čtenáři serveru BankovníPoplatky.cz hlasovat pro absolutně nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Absurdní tak nejsou jen některé poplatky, ale také chování bank vůči klientům. Generálním partnerem ankety se stala Air Bank. 

S jakými absurditami, o nichž nás v nominaci informovali sami klienti bank, se můžeme v bankách setkat?

  1. Rozdílná korespondenční adresa klienta a samotného produktu
  2. Kreditní karta do minusu, aneb jak udělat záporný zůstatek u dluhového limitu kreditní karty
  3. Sjednání produktu jednoduše online (typicky založení účtu, stavebního spoření apod.), kdy při jeho zrušení už musíte na pobočku a podstoupit mnohem náročnější proces.
  4. Výpověď bankovních služeb při neaktualizování osobních údajů na pobočce banky
  5. Pokuta za záporný zůstatek na účtu v exekuci
  6. Zasílání faktur do zrušeného internetového bankovnictví

Pro uvedené absurdní procesy a postupy budou moci čtenáři hlasovat v anketě, která bude na webových stránkách provozovatele k dispozici až do 30. listopadu, kdy bude vyhlášen vítěz ankety.

Klienti bank se tak setkávají například se situacemi, kdy nahlásí bance u sjednání nějakého produktu svou novou korespondenční adresu pro zasílání zásilek, ale banka si ji zaznamená jen u věcí souvisejících s daným produktem, ale u dalších používá stále adresu trvalého bydliště, kde už klient třeba nebydlí. Některé banky totiž používají absurdně jinou adresu pro produkt a jinou adresu pro obecné klientské záležitosti.

Absurdně se také mohou klienti u bank dostat do mínusu u úvěrového limitu u své karty. Banka přitom limit, na který se klient spoléhá, není schopna zabezpečit a klient tak nevědomky či podvodem jiného, se může dostat do minusového zůstatku u limitu kreditní karty. Je to vlastně takový minus z minusu. Při sjednávání kreditní karty klienty na toto nebezpečí a vlastně absurdní možnost nikdo neinformuje.

Klienti si také mohou sjednat velice jednoduše nový bankovní produkt online ze svého mobilu či počítače. Jde to rychle a skvěle. Ve chvíli, kdy si však chtějí takto snadno založený produkt zrušit, nastává problém. Kvůli zrušení již musí jít na pobočku banky, musí vyplnit formulář, banka chce vědět důvod zrušení a celý ten proces už nefunguje tak snadno, jako při založení. Vše ve smyslu přísloví „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“.

A další situace - výpověď služeb mohou klienti ve své bance dostat jen za to, že údajně neaktualizovali své údaje v evidenci banky. Fakt, že mnoho klientů v bance v poslední době bylo, vyřizovali si tam své věci, a bankéř jim údaje při té příležitosti neaktualizoval, už nikoho nezajímá. Klienti měli přitom za to, že při řešení záležitostí v bance, kde automaticky klient předkládá svůj doklad, došlo také k aktualizaci údajů. Bohužel to takto vždy nefunguje a klientovi přijde už jen oznámení o přerušení, nebo rovnou výpovědi služeb.

Klientům v exekuci jsou zabaveny prostředky na běžném účtu. Dostávají se tak do těžké životní situace. Některé banky přistupují k problému tak, že si srazí poplatek za vedení účtu, kdy se klient dostává do minusu na účtu a obratem je mu naúčtováno zaslání penalizačního dopisu a pokuta za účet v minusu. Klientovi v exekuci tak banka nepomůže, ale ještě mu navíc uškodí.

K některým účtům jsou zasílány do internetového bankovnictví faktury, které je možné snadno zaplatit, a přehledně v systému evidovat. To je dobrá služba. V absurdní službu se však obrací ve chvíli, kdy si účet i internetové bankovnictví klient zruší a nadále mu však chodí do zrušeného internetového bankovnictví efaktury. O nich je klient informován mailem, ale už se na ně nepodívá, natož aby je mohl zaplatit.

Anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup je další kategorií ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, která si letos připisuje již 14. ročník, a jejímž výsledkem je zrušení několika nejabsurdnějších bankovních poplatků, které v anketě zvítězily.


Anketa o nejabsurdnější poplatek označuje absurdní poplatky již od roku 2005. Anketu organizuje a výsledky vyhlašuje server www.Bankovnipoplatky.cz. Mnoho absurdních poplatků bylo po vyhlášení výsledků v průběhu doby ze strany bank zrušeno.
V současné době probíhá anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek celoročně. V průběhu kampaně informujeme o zajímavostech ze světa bankovních poplatků, životních příbězích klientů bank a aktuální situace na bankovním trhu. Hlavní tváří ankety i serveru Bankovní poplatky se v roce 2020 stala reálná a skutečná rodina Poplatkových.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:

Čt   8:01  Dun & Bradstreet: Nejstabilnější firmou v ČR je SWS Dun & Bradstreet (Dun & Bradstreet)
01.06.2021  KZPS ČR: Stanovisko k minimální mzdě v ČR Markéta Höfferová (Kurzy.cz)
01.06.2021  5 rad, jak správně a bezpečně zacházet s LPG láhvemi Markéta Höfferová (Kurzy.cz)






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.