(Kurzy.cz)
Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup
Startuje 1. ročník Ankety o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Od 1. 6. 2021 budou moci čtenáři serveru BankovníPoplatky.cz hlasovat pro absolutně nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Absurdní tak nejsou jen některé poplatky, ale také chování bank vůči klientům. Generálním partnerem ankety se stala Air Bank.
S jakými absurditami, o nichž nás v nominaci informovali sami klienti bank, se můžeme v bankách setkat?
- Rozdílná korespondenční adresa klienta a samotného produktu
- Kreditní karta do minusu, aneb jak udělat záporný zůstatek u dluhového limitu kreditní karty
- Sjednání produktu jednoduše online (typicky založení účtu, stavebního spoření apod.), kdy při jeho zrušení už musíte na pobočku a podstoupit mnohem náročnější proces.
- Výpověď bankovních služeb při neaktualizování osobních údajů na pobočce banky
- Pokuta za záporný zůstatek na účtu v exekuci
- Zasílání faktur do zrušeného internetového bankovnictví
Pro uvedené absurdní procesy a postupy budou moci čtenáři hlasovat v anketě, která bude na webových stránkách provozovatele k dispozici až do 30. listopadu, kdy bude vyhlášen vítěz ankety.
Klienti bank se tak setkávají například se situacemi, kdy nahlásí bance u sjednání nějakého produktu svou novou korespondenční adresu pro zasílání zásilek, ale banka si ji zaznamená jen u věcí souvisejících s daným produktem, ale u dalších používá stále adresu trvalého bydliště, kde už klient třeba nebydlí. Některé banky totiž používají absurdně jinou adresu pro produkt a jinou adresu pro obecné klientské záležitosti.
Absurdně se také mohou klienti u bank dostat do mínusu u úvěrového limitu u své karty. Banka přitom limit, na který se klient spoléhá, není schopna zabezpečit a klient tak nevědomky či podvodem jiného, se může dostat do minusového zůstatku u limitu kreditní karty. Je to vlastně takový minus z minusu. Při sjednávání kreditní karty klienty na toto nebezpečí a vlastně absurdní možnost nikdo neinformuje.
Klienti si také mohou sjednat velice jednoduše nový bankovní produkt online ze svého mobilu či počítače. Jde to rychle a skvěle. Ve chvíli, kdy si však chtějí takto snadno založený produkt zrušit, nastává problém. Kvůli zrušení již musí jít na pobočku banky, musí vyplnit formulář, banka chce vědět důvod zrušení a celý ten proces už nefunguje tak snadno, jako při založení. Vše ve smyslu přísloví „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“.
A další situace - výpověď služeb mohou klienti ve své bance dostat jen za to, že údajně neaktualizovali své údaje v evidenci banky. Fakt, že mnoho klientů v bance v poslední době bylo, vyřizovali si tam své věci, a bankéř jim údaje při té příležitosti neaktualizoval, už nikoho nezajímá. Klienti měli přitom za to, že při řešení záležitostí v bance, kde automaticky klient předkládá svůj doklad, došlo také k aktualizaci údajů. Bohužel to takto vždy nefunguje a klientovi přijde už jen oznámení o přerušení, nebo rovnou výpovědi služeb.
Klientům v exekuci jsou zabaveny prostředky na běžném účtu. Dostávají se tak do těžké životní situace. Některé banky přistupují k problému tak, že si srazí poplatek za vedení účtu, kdy se klient dostává do minusu na účtu a obratem je mu naúčtováno zaslání penalizačního dopisu a pokuta za účet v minusu. Klientovi v exekuci tak banka nepomůže, ale ještě mu navíc uškodí.
K některým účtům jsou zasílány do internetového bankovnictví faktury, které je možné snadno zaplatit, a přehledně v systému evidovat. To je dobrá služba. V absurdní službu se však obrací ve chvíli, kdy si účet i internetové bankovnictví klient zruší a nadále mu však chodí do zrušeného internetového bankovnictví efaktury. O nich je klient informován mailem, ale už se na ně nepodívá, natož aby je mohl zaplatit.
Anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup je další kategorií ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, která si letos připisuje již 14. ročník, a jejímž výsledkem je zrušení několika nejabsurdnějších bankovních poplatků, které v anketě zvítězily.
Anketa o nejabsurdnější poplatek označuje absurdní poplatky již od roku 2005. Anketu organizuje a výsledky vyhlašuje server www.Bankovnipoplatky.cz. Mnoho absurdních poplatků bylo po vyhlášení výsledků v průběhu doby ze strany bank zrušeno.
V současné době probíhá anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek celoročně. V průběhu kampaně informujeme o zajímavostech ze světa bankovních poplatků, životních příbězích klientů bank a aktuální situace na bankovním trhu. Hlavní tváří ankety i serveru Bankovní poplatky se v roce 2020 stala reálná a skutečná rodina Poplatkových.
Další zprávy o bankách
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře