Maďarsko podporuje výrobky s vyšší přidanou hodnotu
Maďarská vláda vypsala program nevratné finanční podpory pro investice do výroby v oblastech s vyšší přidanou hodnotou. Chce tak bojovat proti ekonomickým dopadům koronavirové pandemie.
Mezi zboží s vyšší přidanou hodnotou počítá maďarská vláda také potravinářské výrobky. Foto Shutterstock
Vzhledem k tomu, že je podpora zacílena na výrobní sektory s vyšší přidanou hodnotou, mají realizované projekty přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti a produktivity maďarské ekonomiky a díky rozdílné výši podpory pro jednotlivé maďarské župy i ke snižování regionálních ekonomických nerovností.
Program je určen pro střední a velké podniky s nejméně padesáti zaměstnanci, které prokáží, že kvůli pandemii jejich tržby či objednávky poklesly alespoň o 25 %. Jako příklady podporovaných sektorů zmínil maďarský ministr zahraničních věcí a obchodu Péter Szijjártó oblasti výroby baterií, zdravotnických prostředků, farmaceutického průmyslu a potravinářství. Maďarská agentura na podporu investic (HIPA) pak jako další možné podpořené sektory uvádí například výrobu motorových vozidel, strojů, počítačů, elektroniky, optických přístrojů, nápojů či chemických produktů.
Pro dosažení státní podpory je nutné proinvestovat do konce roku 2022 minimálně dva miliony eur a vytvořit alespoň 25 pracovních míst nebo zvýšit tržby a platy o 15 %. Toto navýšení musí firmy udržet minimálně po období dvou let. Výše podpory může dosáhnout až 20 % z výše investice, respektive 33 % v případě, že se investice uskuteční v některé z méně rozvinutých maďarských žup. Maximální výše podpory pro jeden projekt činí 1,8 mil. eur. Celkově je v programu alokováno cca 84 mil. eur. Dotační program navazuje na různé formy podpory vypsané během pandemie.
Více informací lze nalézt níže v brožuře Maďarské agentury pro podporu investic.
Petr Michálek, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Budapešti
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz