Poptávejte IT řešení jako masáž. Tak neproděláte
Představte si, že jdete na masáž. Natáhnete se na lehátko a poručíte: „Zmáčkněte mě vší silou pod levou lopatkou.“ Masér to udělá, vy odejdete spokojení domů. Druhý den nemůžete vstát z postele, tak hrozně vás bolí záda.
Kde se stala chyba? V zadání pro maséra. A přesně takto dnes firmy zadávají IT projekty. Od nového webu po CRM (systém pro správu vztahu se zákazníky).
Výsledkem bývají vyhozené peníze a software, který zdaleka nedělá to, co byste potřebovali.
Vyhněte se zklamání a zbytečným výdajům. Naučte se zadávat zakázky v IT podobně jako u maséra.
Jak špatně utratit statisíce
Roky pracuji v IT, proto teď budu mluvit ze zkušenosti. Provádím potenciální klienty českým CRM systémem Anabix, ukazuji jim jeho funkce a pomáhám jim zefektivnit komunikaci se zákazníky. Těm, kteří si systém nakonec vyberou a využívají ho naplno, ušetří Anabix spoustu práce a nákladů.
Problém je, že firmy nevědí, jak přesně by jim měl systém ušetřit práci.
V e-mailové schránce běžně nacházím poptávky typu: „Posílám 3stránkový seznam funkcí, které nutně potřebujeme. Zaškrtněte, které z nich má váš systém.“
Už vím, že klient poslal stejný dotazník šesti dalším systémům. A také vím, že žádný systém nemá všechny požadované funkce.
Dál už to také znám:
· B Brzy přijde dotazník znovu. Tentokrát s vyznačenými funkcemi, které jsou prioritní.
- Opět ani jeden systém neodpovídá požadavkům.
- Firma proto zkusí jeden z nejrobustnějších. Není spokojená.
- Někdo ji přesvědčí, že potřebuje systém na míru. Zaplatí za něj obrovskou částku.
- Systém firmě nepomáhá, lidé ho nechtějí používat. Ale firma za něj zaplatila statisíce, a tak ho všichni používají z donucení.
Přitom to mohlo dopadnout úplně jinak.
Jak dobře investovat pár tisíc ročně
Myslím, že kolegové z různých zákoutí IT by se shodli na jednom: Nechte si poradit. Jednoduše choďte za IT specialisty jako za maséry. Řekněte jim, co vás bolí.
U nás v Anabix CRM máme nejradši, když nám řeknete:
- jak vypadá vaše komunikace s klienty
- kdo se do ní zapojuje
- v jakých fázích vznikají problémy, prostoje a chyby
- jaké informace o zákaznících sbíráte a jak s nimi pracujete
Když mám tyto informace, na rovinu vám řeknu, jestli je pro vás Anabix vhodný. Věřím, že to stejně udělají i kolegové z jiných IT firem, protože špatný výběr znamená nespokojeného zákazníka, a ten zase špatné recenze.
Když znám vaše potřeby, provedu vás systémem a ukážu vám, jak zefektivní konkrétně vaši firmu. Vy tak kvalifikovaně vyberete řešení, které vám sedne rozsahem i cenou.
Nevíme, co nevíme
Proč si myslím, že je toto lepší postup?
Zeptejte se sami sebe: Co vědí zákazníci o vašem oboru? Dokázali by si sami doporučit správné řešení? Dokázali by ho přesně definovat?
Vy jste vůči IT ve stejném postavení jako vaši zákazníci vůči vám. Máte nějakou představu o tom, co potřebujete, ale nevíte, co vám může nový systém nabídnout. Neznáte jiné řešení než to, které používáte teď (a které vám nevyhovuje, jinak byste nehledali nový systém).
Proto si nechte poradit. Jasně definujte své procesy a cíle. S nimi jděte za odborníkem a ptejte se, jaké řešení splní vaše představy nejefektivněji a nejlevněji.
Možné budete překvapení, že vám nejlépe poslouží řešení, které by vás samotné nenapadlo.
Mgr. Štěpán Musil
obchodní ředitel Anabix CRM
Specialista na marketingovou komunikaci a segmentaci zákazníků. Pomáhá firmám zmapovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit ji a vytvořit úspěšnou prodejní strategii.
V Anabix CRM je ve spojení s českými firmami, kterým radí s praktickým využitím funkcí CRM. Za 20 let v oboru zajišťoval implementaci systému v desítkách českých firem.
Anabix CRM
Anabix CRM je český systém pro budování vztahu se zákazníky. Automatizuje obchodní procesy, hlídá péči o zákazníka a shromažďuje všechny důležité informace přehledně na jedné kartě kontaktu.
Více na https://www.anabix.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.03.2024 Klíčové faktory úspěšného tradingu? Názor...
12.03.2024 XTB zvyšuje úroky z volných prostředků!
05.03.2024 XTB Online trading konference 2024 proběhne už...
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Michal Brothánek, AVANT IS
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Trhy excelují: Japonský Nikkei, americký Nasdaq a nejnověji i zlato dosahují historických maxim
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Spotřebitelská inflace dále ustupuje, meziroční růst již na inflačním cíli ČNB
Ali Daylami, BITmarkets
Vítězství Trumpa může zbrzdit rozvoj centralizovaných digitálních měn