Hradec Králové (hradeckralove.org)
Z regionů  |  04.05.2021 00:00:00

Na trati z Pardubic do Stéblové přibude druhá kolej, nový most, podchody a zastávka

Vlaky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové budou moci jezdit opět o něco rychleji a plynuleji – v těchto dnech zde začíná rekonstrukce trati z Pardubic do Stéblové včetně zdvoukolejnění a výstavby nového mostu přes Labe. Sedm a půl kilometru dlouhý úsek za 2,6 mld. korun dokončí sdružení Skanska a Elektrizace železnic v prosinci 2023, cestující se mohou těšit i na nové bezpečné podchody a novou zastávku Stéblová obec.
Zdroj: Skanska

Stavba zahrnuje celkovou modernizaci trati včetně železniční stanice Pardubice-Rosice nad Labem spojenou s výstavbou druhé traťové koleje, mimo tento úsek pak rekonstrukci traťového zabezpečovacího zařízení do železniční stanice Medlešice. Po rekonstrukci budou moci vlaky jezdit mezi Pardubicemi a Rosicemi nad Labem rychlostí až 100 km/h, mezi Rosicemi a Stéblovou až 160 km/h. Všechna nástupiště budou bezbariérově přístupná, dostanou nové osvětlení, informační i orientační systém. Po dokončení tak vznikne souvislý dvoukolejný úsek mezi Pardubicemi a Opatovicemi nad Labem.

„Harmonogram je opravdu napjatý, začínáme úpravou kolejiště ve stanici Rosice nad Labem tak, abychom zvládli výlukový provoz. Letos je také naplánováno přesunutí stávajícího jednokolejného mostu přes Labe do provizorní polohy. Na jeho místě následně vybudujeme nový dvoukolejný. A samozřejmě chystáme výstavbu druhé koleje – nová trať bude přímější než ta stávající a umožní tak vyšší rychlost,“ říká projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner.

Ve Stanici Pardubice-Rosice nad Labem vzniknou nová nástupiště - přístup na ně bude novým podchodem napojeným na stávající městský podchod. Na zastávce Pardubice-Semtín budou vybudována dvě nová vnější nástupiště, stávající přechod přes koleje bude nahrazen podchodem. Na nové zastávce Stéblová obec budou zřízena nástupiště, přístupná od železničního přejezdu.

V daném úseku jsou nyní čtyři přejezdy, z nichž jeden bude zrušen a tři modernizovány. Mosty, propustky a zdi budou přestavěny pro dvoukolejnou železniční trať. Stávající jednokolejný železniční most přes Labe bude nejprve posunut a po dobu stavby bude sloužit jako provizorium, na jeho původním místě vznikne nový dvoukolejný most. Nová dvoukolejná trať bude osazena novým zabezpečovacím a sdělovacím zařízením, elektrifikace bude přizpůsobena pro budoucí přechod ze stejnosměrného na střídavé napájení.

Stavební práce si samozřejmě vyžádají i omezení provozu železniční dopravy. Poslední květnový den začne nepřetržitá výluka v úsecích Pardubice hl. n. - Pardubice-Rosice n. L. a Pardubice-Rosice n. L. – Medlešice. Vlaky zde nahradí autobusy,“ říká ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.

V průběhu stavby jsou plánována ještě dvě významnější omezení - jednak v témže úseku kvůli převedení dopravy z provizorního na nový most, a jednak v úseku Pardubice-Rosice n.L. – Stéblová, pro výstavbu nové traťové koleje v nové poloze.

VIDEO:


Zdroj: SKANSKA

Zodpovídá: Michal Komárek
Vytvořeno / změněno: 4.5.2021 / 4.5.2021
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.