Apple i Facebook s velmi silnými výsledky
Apple včera po uzavření trhu oznámil výsledky za kalendářní první kvartál výrazně nad odhady. Tržby meziročně rostly na 89,6 mld. USD (+54%), což bylo 16% nad očekávání trhu, zisk na akcii rostl meziročně o 120% na 1,4 USD, což bylo 40% nad konsenzuálními odhady. K silnému výsledku pomohlo zejména oživení prodejů iPhonu se zájmem o iPhone 12 s 5Gtechnologií, kdy tržby za telefony rostly meziročně o 66% na 47,9 mld. USD. Ve světe pandemie a pokračující zvýšené práce a vzdělávání dětí z domova se ale dařilo i prodejům ostatních zařízení, prodeje MACů meziročně +77%, IPadů meziročně +79%, růst u wearables a služeb byl nižší na úrovni asi +25%. Regionálně procentuální růst táhla Asie s růstem o 88% v Číně, prodeje v USA a Evropě rostly o 34% resp. 56%. Management navrhl zvýšení programu zpětného odkupu akcií na 90 mld. USD (4% tržní kapitalizace) a růst kvartální dividendy o 7% 0,22 USD. Akcie v poobchodní fázi rostly přes 2%, výsledky podpořily i akcie dodavatelů Applu firem Broadcomm, Cirrus Logic, Micron či Skyworks Solutions.
Ještě více (+6%) v poobchodní fázi posilovaly akcie Facebooku po rovněž velmi silných výsledcích. Tržby v prvním kvartále meziročně rostly o 48% procent na 26,17 mld. USD (10% nad konsenzem), čistý zisk na akcii rostl o téměř 100% na 3,3 USD (+40% nad odhady). Růst tržeb, jež jsou z 97% tvořeny prodeji reklam, pramenil jednak z 30% meziročního růstu průměrné prodejní ceny za reklamu, tak 12% růstu prodaných reklam. Růst počtu uživatelů byl víceméně v souladu s očekáváními (+1,7% q/q), počet denně aktivních uživatelů v prvním kvartále byl na úrovni 1,88 mld. uživatelů a celkový počet uživatelů na úrovni 2,85 mld. Regionálně růst táhne Asie a Pacifik, zatímco Severní Amerika a Evropa víceméně stagnují. Pro druhý kvartál firma očekává stabilní až o něco rychlejší růst, ve druhé polovině roku pak očekává výraznější zpomalení kvůli vyšší srovnávací loňské základně. Management ale také zmínil očekávání jistého negativního dopadu ze spuštění iOS 14.5 u iPhonů, jež umožní uživatelům nastavit vypnutí sledování jejich aktivit, což Facebook ovlivní vzhledem k menší schopnosti cílovat reklamy na uživatele podle jejich preferencí, zmíněna byla také regulatorní rizika.
Dnes výsledky zveřejní například Amazon, Merck, Total či Shell.
Jan Šafránek, analytik České spořitelny
Česká spořitelna je bankou s nejdelší tradicí na českém trhu.
Téměř 200 let tvoří jeden ze základních pilířů českého bankovního systému. V
současnosti poskytuje služby pro přibližně 4,7 milionu klientů. Od roku 2000 je
součástí nadnárodní finanční skupiny Erste Group Bank.
Více informací na: www.csas.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz