Propadák jménem Oscar: předávání filmových cen sledovalo nejméně diváků v historii. Televize mohou mít problém prodat související reklamní prostor
Přenos z předávání filmových Oscarů patříval v USA k vrcholům televizní sezóny. V posledních letech však sledovanost udílení Cen akademie povážlivě klesá (viz graf níže). Letošní show sledovalo nejméně televizních diváků v doložitelné historii, tedy za celé období od roku 1974. K obrazovkám v USA usedlo pouze 9,85 milionu obyvatel USA.
K poklesu diváckého zájmu o Oscary tedy docházelo již v době před pandemií, ta jeho propad umocnila. Meziročně propad sledovanosti představuje 58 procent. Loňské ceny se udílely ještě před zavedením protipandemických opatření. Výrazně letos nepoklesl pouze zájem o Oscary, neboť třeba televizní sledovanost přenosu z udílení cen Zlatý globus poklesla meziročně dokonce o 62 procent.
Televizní společnost ABC, která přenos z Oscarů zajišťovala, stojí roční licenční poplatek za vysílání více než sto milionů dolarů. Jde o nejvyšší takový poplatek mezi všemi přenosy z obdobných show. Letos si však televize dle listu Wall Street Journal s filmovou akademií vyjednala slevu na poplatku.
Otázkou tak je, zda licenční poplatek nebude muset být nižší i příští rok. Televize totiž kvůli snižující se sledovanosti mohou mít problém získat za odpovídající cenu inzerenty pro související reklamní prostor. Televize ABC podle Wall Street Journal letos požadovala za třicetivteřinový reklamní spot během show celkem dva miliony dolarů.
V příštím roce pravděpodobně nebudou protipandemická opatření tak striktní jako letos, díky postupující vakcinaci. Kvůli opatřením letos udílení cen postrádalo atmosféru „narvaného sálu“, chyběl také třeba živý orchestr. Poslední léta navíc v soutěží nevítězí kasovní trháky, ale často umělečtější až artové filmy. Atmosféra historicky vrcholného roku 1998, kdy udílení ceny sledovalo rekordních více než 55 milionů Američanů, kteří byli svědky triumfu hitu Titanic, se tak v dohledné době nejspíše už nevrátí.
Lukáš Kovanda, Ph.D.
Národní ekonomická rada vlády (NERV)
Hlavní ekonom, Trinity Bank
TRINITY BANK
Trinity Bank působí na finančním trhu již 25 let a vznikla transformací Moravského Peněžního Ústavu – spořitelního družstva. Má téměř 25 000 klientů a její bilanční suma přesahuje 18 miliard Kč.
Trinity Bank se specializuje na privátní a korporátní bankovnictví, u fyzických osob se zaměřuje především na vkladové a spořicí produkty, které nabízejí nadstandardní zhodnocení úspor.
Více informaci na: www.trinitybank.cz
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Štěpán Křeček, BHS
Tři měsíce v řadě klesají ceny potravin v České republice nejrychleji ze všech zemí Evropské unie
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz