(Kurzy.cz)
Akciové trhy pokračovaly v korekci - obavy budí vývoj pandemie v Asii. Důležité firemní výsledky
Akciové trhy klesaly druhý den po sobě. Hlavními zprávami je zhoršující se pandemická situace v Asii, kde Indie zaregistrovala rekordní počet úmrtí a v Japonsku se připravuje lockdown okolo Tokia. Mimo to se ocenění akciových trhů zdálo po sérii růstu napnuté, takže určitá korekce není překvapivá, ať už ji spustí jakýkoliv faktor. S&P od vrcholu v pátek nicméně kleslo zatím jen o 1,3%, což není nijak výrazné. Mezi nejvíce oslabujícími firmami byly aerolinky, cestovní společnosti, ale i energetické firmy, kde se projevují obavy o oslabení poptávky po ropě kvůli situaci v Asii. Ceny ropy oslabovaly k jednomu procentu. Výnosy amerických 10letých vládních dluhopisů se držely pod 1,6%.
Akcie Johnson&Johnson posilovaly po výsledcích za kalendářní 1Q21 přes 2%. Firma reportovala výsledky nad konsensuální odhady s růstem tržeb o 7,9% a EPS o 12,5%. Firma nepatrně zvýšila výhled zisku pro další kvartál a management navrhl růst kvartální dividendy o 5% ( anualizovaný výnos 2,5%). Management očekává zlepšení situace především v segmentu medical devices, jež byl nejvíce zasažen koronavirem kvůli odkladům zákroků jako jsou výměny kloubů, operace očí atp.. Ohledně vakcíny firma uvedla, že bude pokračovat v distribuci vakcín v Evropě, poté, co zdejší regulátor uvedl, že benefity převažují nad rizikem v podobě vzniku krevních sraženin, jež byly reportovány v USA.
Po výsledcích naopak v poobchodní fázi oslabovaly kolem 10% akcie Netflixu. Firma sice oznámila meziroční růst tržeb na úrovni 24% a zisk 25% nad konsenzuálními odhady, investory ale zklamal o 30% nižší než očekávaný růst počtu nových zákazníků, jež byl na úrovni 4 miliony klientů. To částečně kompenzoval růst průměrných tržeb na zákazníka o 6%. Pro další kvartál management očekává čistý růst nových klientů o 1 milion, což směřuje firmu k nejnižšímu růstu za 4 roky. Slabší růst je na druhé straně odrazem velmi silného růstu loni, kdy počet zákazníků za celý rok vzrostl o 35 milionů. Podle managementu k tomu přispívá i fakt snížení produkce nových pořadů kvůli trvajícím dopadům pandemie. To by se mělo zlepšit ve druhé polovině roku, kdy produkce již začala naplno ve většině regionů.
Jan Šafránek
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz