Nově zřízená agentura posune podporu českého obranného průmyslu na vyšší úroveň
„Cílem nově vzniklé agentury je podpora prodeje vojenského materiálu na mezivládní úrovni. V její gesci nebude nákup ani prodej vojenského materiálu, ale bude zajišťovat vládní zprostředkování této dohody. V konečné fázi pak navrhne vhodné řešení státního zastřešení kontraktu, který bude podepsán mezi českým dodavatelem a zahraniční vládou,“ představil fungování agentury náměstek ministra obrany Tomáš Kopečný a uvedl, že dohoda bude zastřešena jednak zárukami za technickou kvalitu zboží, které poskytne státní podnik Vojenský technický ústav jakožto národní certifikační autorita, a jednak mezivládní dohodou o vojensko-technické spolupráci.
Náměstek Kopečný vysvětlil, že v mezinárodním kontextu Česká republika ukáže, že je vždy připravená a schopná adaptovat se na nové podmínky, a pro mnohé státy se může stát cenným spojencem v oblasti obranné spolupráce.
Státní podporu české firmy obranného průmyslu vítají
Vznik agentury vycházel ze zkušeností českých partnerů, kteří podobným mechanismem disponují (např. USA, Švédsko, Francie, Izrael). Takový nástroj zaručuje větší důvěryhodnost a celkovou efektivitu mezinárodně-obranných relací a České republice tak pomůže zajistit konkurenční výhodu mezi vývozci vojenského materiálu.
„Český obranný průmysl zaměstnává 20 tisíc lidí a vytváří objem tržeb zhruba 50 mld. Kč ročně. Vznik agentury je velká podpora exportérům, kteří vyváží více než 90 procent svých tržeb do zahraničí. Za celý obranný průmysl bych chtěl resortu obrany poděkovat,“ řekl Lubomír Kovařík a dodal, že AMOS je velmi vítaná věc.
Klíčovým prvkem ve fungování agentury je maximální koordinace se všemi resorty, které se zabývají podporou exportu. Za tímto účelem bude zřízena meziresortní pracovní skupina, ve které bude zastoupeno Ministerstvo obrany, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zahraničních věcí a Ministerstvo financí.
]]>Poslední zprávy z rubriky Armáda:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz