Startuje kampaň propagující výukové podklady ČNB k finanční gramotnosti!
„Cílem kampaně je představit primárně učitelům ČNB jako jejich aktivního, nezávislého a relevantního partnera pro vzdělávání dětí v oblasti finanční gramotnosti a motivovat je k využití nově připravených podkladů od ČNB ve výuce. Mít na své straně finančně vzdělaného občana je ostatně důležité i pro nás, a proto se podpoře finanční a ekonomické gramotnosti v ČNB věnujeme dlouhodobě,“ uvedl guvernér Jiří Rusnok.
Tendr na propagační kampaň vyhrála pražská agentura SYMBIO, která stojí například i za kreativním konceptem vzdělávacího portálu Peníze na útěku. Na webovém portálu Seznam.cz byla vytvořena speciální webová stránka, kde se učitelé i veřejnost dozví spoustu zajímavostí a kde budou veškeré vzdělávací materiály k dispozici ke stažení. Zároveň se na ní zájemci budou moci zaregistrovat pro odběr dalších novinek v oblasti finanční a ekonomické gramotnosti.
„Věříme, že náš návrh postavit kampaň na platformě Seznam Native pomůže dostat výukové materiály ČNB k co nejvíce učitelům. Samotná stránka je navíc plná interaktivních prvků, aby ji učitelé mohli použít přímo při výuce nebo se u ní zabavili třeba rodiče s dětmi při domácí výuce. Malým bonusem ke kampani je speciální díl pořadu ‚Děti vs.‘ z produkce Televize Seznam, který ukazuje, jak na tom vlastně děti s finanční gramotností jsou,“ vysvětluje Martin Svetlík, kreativní ředitel SYMBIO Agency a autor konceptu.
Kampaň bude zaměřena především na učitele a rodiče. Hlavním sdělením je, že:
- výuka finanční gramotnosti je zásadní právě ve věku, v kterém se žáci a středoškoláci nacházejí, a
- díky materiálům ČNB mohou učitelé či rodiče dosáhnout s relativně malým úsilím velké změny.
Podle Luboše Komárka, náměstka ředitele sekce měnové a jednoho z autorů prezentace, je finanční gramotnost vhodné vštěpovat dětem už od útlého věku. Ve vlogu o finančním vzdělávání Čechů řekl, že „není nutné vědět, jaký je rozdíl mezi devizou a valutou. Podstatnější pro život je například správně zvážit výnos, riziko a likviditu při investování.“
Proč je kampaň potřeba?
Výuka finanční gramotnosti je od roku 2013 povinnou součástí vzdělávání na základních školách. Každá škola ale může k výuce přistoupit po svém. Některé ji začleňují do „tradičních“ předmětů – např. při výuce procentních počtů v matematice. V napjatých učebních plánech, které se ale už tak zpožďují kvůli distanční výuce, učitelé těžko hledají motivaci, čas a prostor, aby připravili ucelený blok, ve kterém by dětem předali alespoň základy finanční gramotnosti v nějakých souvislostech. Proto se ČNB rozhodla vytvořit stručný materiál, který se dá v rámci obvyklé časové dotace na finanční gramotnost na školách reálně stihnout.
Končí finanční a ekonomické vzdělávání prezentací?
Nikoliv. Jako doplněk prezentace a další součást „balíčku“ pro učitele vzniká také zcela nová série vzdělávacích videí s hlavním protagonistou v podobě člena bankovní rady Aleše Michla. Jejich témata vycházejí z www.penizenauteku.cz – věnují se tedy jednotlivým životním událostem a budou vhodně upravena pro cílovou skupinu ZŠ a SŠ.
Věříme, že kombinací výše uvedených nástrojů (prezentace, metodika, videa a v blízké budoucnosti i kontrolní testy) vznikne hotový plán, který učitelům usnadní výuku finanční gramotnosti.
Markéta Fišerová
ředitelka odboru komunikace a mluvčí ČNB
Poslední zprávy z rubriky Studium:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz