Startuje kampaň propagující výukové podklady ČNB k finanční gramotnosti!
„Cílem kampaně je představit primárně učitelům ČNB jako jejich aktivního, nezávislého a relevantního partnera pro vzdělávání dětí v oblasti finanční gramotnosti a motivovat je k využití nově připravených podkladů od ČNB ve výuce. Mít na své straně finančně vzdělaného občana je ostatně důležité i pro nás, a proto se podpoře finanční a ekonomické gramotnosti v ČNB věnujeme dlouhodobě,“ uvedl guvernér Jiří Rusnok.
Tendr na propagační kampaň vyhrála pražská agentura SYMBIO, která stojí například i za kreativním konceptem vzdělávacího portálu Peníze na útěku. Na webovém portálu Seznam.cz byla vytvořena speciální webová stránka, kde se učitelé i veřejnost dozví spoustu zajímavostí a kde budou veškeré vzdělávací materiály k dispozici ke stažení. Zároveň se na ní zájemci budou moci zaregistrovat pro odběr dalších novinek v oblasti finanční a ekonomické gramotnosti.
„Věříme, že náš návrh postavit kampaň na platformě Seznam Native pomůže dostat výukové materiály ČNB k co nejvíce učitelům. Samotná stránka je navíc plná interaktivních prvků, aby ji učitelé mohli použít přímo při výuce nebo se u ní zabavili třeba rodiče s dětmi při domácí výuce. Malým bonusem ke kampani je speciální díl pořadu ‚Děti vs.‘ z produkce Televize Seznam, který ukazuje, jak na tom vlastně děti s finanční gramotností jsou,“ vysvětluje Martin Svetlík, kreativní ředitel SYMBIO Agency a autor konceptu.
Kampaň bude zaměřena především na učitele a rodiče. Hlavním sdělením je, že:
- výuka finanční gramotnosti je zásadní právě ve věku, v kterém se žáci a středoškoláci nacházejí, a
- díky materiálům ČNB mohou učitelé či rodiče dosáhnout s relativně malým úsilím velké změny.
Podle Luboše Komárka, náměstka ředitele sekce měnové a jednoho z autorů prezentace, je finanční gramotnost vhodné vštěpovat dětem už od útlého věku. Ve vlogu o finančním vzdělávání Čechů řekl, že „není nutné vědět, jaký je rozdíl mezi devizou a valutou. Podstatnější pro život je například správně zvážit výnos, riziko a likviditu při investování.“
Proč je kampaň potřeba?
Výuka finanční gramotnosti je od roku 2013 povinnou součástí vzdělávání na základních školách. Každá škola ale může k výuce přistoupit po svém. Některé ji začleňují do „tradičních“ předmětů – např. při výuce procentních počtů v matematice. V napjatých učebních plánech, které se ale už tak zpožďují kvůli distanční výuce, učitelé těžko hledají motivaci, čas a prostor, aby připravili ucelený blok, ve kterém by dětem předali alespoň základy finanční gramotnosti v nějakých souvislostech. Proto se ČNB rozhodla vytvořit stručný materiál, který se dá v rámci obvyklé časové dotace na finanční gramotnost na školách reálně stihnout.
Končí finanční a ekonomické vzdělávání prezentací?
Nikoliv. Jako doplněk prezentace a další součást „balíčku“ pro učitele vzniká také zcela nová série vzdělávacích videí s hlavním protagonistou v podobě člena bankovní rady Aleše Michla. Jejich témata vycházejí z www.penizenauteku.cz – věnují se tedy jednotlivým životním událostem a budou vhodně upravena pro cílovou skupinu ZŠ a SŠ.
Věříme, že kombinací výše uvedených nástrojů (prezentace, metodika, videa a v blízké budoucnosti i kontrolní testy) vznikne hotový plán, který učitelům usnadní výuku finanční gramotnosti.
Markéta Fišerová
ředitelka odboru komunikace a mluvčí ČNB
Poslední zprávy z rubriky Studium:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Z úspěšné očkovací kampaně těží nejen americký trh práce, ale i USD
- Na pláži s drinkem a pasivním příjmem, aneb investiční (ne)gramotnost Čechů, část 3.
- Plzeňáci, nedáme se! Buďte opatrní a dodržujte pravidla! Vyzývá kampaň města
- Plzeň spouští první fázi „proočkovací“ kampaně, cílí nyní zejména na seniory
- Co je doma, to se počítá, aneb investiční (ne)gramotnost Čechů, část 1.
- Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek a anketa o nejabsurdnější bankovní postup 2021
- Důvěřuji bance, protože proto, aneb investiční (ne)gramotnost Čechů, část 4.
- Česko se zapojí do online Global Money Week 2021 na podporu finanční gramotnosti dětí
- Ministerstvo vnitra spouští kampaň „Zůstaňte doma, zachraňte životy“
- Startuje čtvrtý ročník projektu Tvoříme Zlín
- Podatelny finančních úřadů budou od 22. března otevřené každý všední den
- Úrokové sazby měnových finančních institucí v ČR (1.3.2021)
Benzín a nafta 17.04.2021
Natural 95 31.4 Kč![]() ![]() | Nafta 29.46 Kč![]() ![]() |
Prezentace
16.04.2021 Netopí to? Tak tomu naložte!
06.04.2021 Zateplení budov svépomocí nebo stavební firmou?
Okénko investora
Lukáš Blažek, Ronda Invest
Následky pandemie se na rezidenčním realitním trhu neodrážejí, ceny dále rostou
Štěpán Křeček, BHS
Martin Krištoff, CFD World
Štěpán Hájek, PurpleTrading
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Olívia Lacenová, TopForex
Debut desetiletí? Ani náhodou. Vstup Deliveroo na burzu nenaplnil očekávání.
Jonáš Mlýnek, LYNX
Lukáš Baloga, ProfitLevel
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Tony Christoforou, Goldenburg Group
Do bezpečného přístavu eura vplouvá loď se zlatým „B“ na vlajce
Tiskové zprávy
Ředitel sítě realitek: chaty a chalupy se...
Česko na problémy ve vzdělávání využije až 18...
Raketově roste zájem o monistické akciovky, klesá.
Analýza: Jak se pracuje lidem na home office?...