Saxo Bank (Saxo Bank)
Investice  |  03.03.2021 18:21:45

Vítězné tažení herního průmyslu: Výnosný byznys, který v pandemii jen kvete

Herní průmysl v posledních letech představuje odvětví s vysokým růstem a jen za rok 2020 stouply jeho výnosy o 37 %, protože pandemie zvýšila poptávku po hraní jako formě socializace a zábavy. Mnoho tradičních volnočasových aktivit je kvůli COVID-19 omezeno a herní průmysl se tak nejenže výrazně rozrůstá, ale navíc dosahuje i velkých zisků. Tím samozřejmě láká technologické giganty, jako jsou Apple, Google, Amazon či Microsoft. Konkurence tedy nejspíš poroste, ale spolu s ní i celkové globální výnosy odvětví. Analytici hodnotí všech 30 firem v našem koši velice pozitivně.

Letos jsme zatím přišli s pěti novými tematicky zaměřenými koši akcií a připravujeme mnoho dalších. Tento přístup nám umožňuje identifikovat dlouhodobé trendy v ekonomice a zároveň nabízí zajímavější způsob, jak analyzovat akciový trh v obdobích s různou volatilitou. Dnes představujeme tematický akciový koš nazvaný Saxo Gaming, který je tvořen 30 akciovými tituly z herního průmyslu.

37% růst výnosů za rok 2020 

Herní průmysl je rozsáhlý a fragmentovaný. Mnoho firem navíc odvozuje své výnosy a zisky z podnikání v jiných oborech. Našli jsme však 30 firem, které podle nás zajišťují dostatečnou expozici vůči převládajícímu trendu v herním průmyslu. Geografické rozdělení je slušné a ve sloupci Segment vidíte, že do tohoto odvětví lze proniknout prostřednictvím výrobců grafických karet, streamování, nebo herních vývojářů. Na základě tržní hodnoty jsme vybrali 30 největších firem, které mají vztah k hernímu průmyslu, takže tento seznam nelze považovat za naše doporučení, kam investovat. Herní průmysl máme sice rádi, ale investoři si budou muset jednotlivé firmy řádně prověřit sami.

Název

Segment

Tržní kapitalizace (v milionech USD)

Růst tržeb (%)

Růst EBITDA (%)

Rozdíl vůči PT (%)

Tencent Holdings Ltd

Mobilní hry a videohry

855,649

20.7

23.2

15.2

NVIDIA Corp

Grafické karty

329,330

52.7

68.5

19.2

Sea Ltd

Mobilní hry

121,838

163.1

21.1

2.8

Advanced Micro Devices Inc

Grafické karty

99,943

45.0

91.4

22.1

Nintendo Co Ltd

Videohry

84,659

9.0

39.6

5.2

NetEase Inc

Mobilní hry

75,363

24.4

12.8

18.1

Activision Blizzard Inc

Videohry

73,874

24.6

45.6

18.9

Bilibili Inc

E-sport streaming

46,400

77.0

NA

2.3

Electronic Arts Inc

Videohry

38,942

11.9

45.9

17.4

Nexon Co Ltd

Videohry

29,205

17.9

17.4

3.7

Unity Software Inc

Grafický engine

28,964

42.6

-93.9

35.6

Take-Two Interactive Software Inc

Videohry

21,242

15.8

46.6

19.1

Playtika Holding Corp

Mobilní hry

12,128

25.6

NA

27.0

Zynga Inc

Mobilní hry

12,015

49.4

-28.4

17.1

Embracer Group AB

Videohry

11,818

NA

NA

29.2

Kingsoft Corp Ltd

Videohry

10,410

39.1

157.1

20.1

Ubisoft Entertainment SA

Videohry

10,311

-13.6

-24.7

22.6

Konami Holdings Corp

Videohry

9,745

0.1

-10.9

1.9

Capcom Co Ltd

Videohry

8,408

-18.4

19.9

12.6

Square Enix Holdings Co Ltd

Videohry

7,272

-0.4

27.8

10.3

CD Projekt SA

Videohry

6,845

43.6

68.8

17.9

HUYA Inc

Streaming

6,682

79.6

474.4

-2.0

DouYu International Holdings Ltd

Streaming

4,818

99.3

94.9

0.5

Stillfront Group AB

Videohry

4,000

102.9

109.3

39.5

Corsair Gaming Inc

Herní hardware

3,368

55.2

229.3

31.9

DeNA Co Ltd

Mobilní hry

2,677

-2.2

NA

-2.8

Keywords Studios PLC

Herní B2B servis

2,672

30.2

26.2

14.7

Paradox Interactive AB

Videohry

2,250

39.1

49.3

23.1

Glu Mobile Inc

Mobilní hry

2,174

31.4

22.4

-0.1

GungHo Online Entertainment Inc

Videohry

1,995

-2.5

9.6

35.8

Agregát / průměrné hodnoty

1,924,996

36.7

59.4

16.0

 

Jak ukazuje tabulka, růst výnosů byl za loňský rok značný, v průměru 37 %. Pandemie měla na poptávku blahodárný vliv a zatímco jiná růstová odvětví (jako například internetové obchodování) mají nízké marže a jen obtížně generují dostatek volného cash flow, herní průmysl je velice ziskový. Nevyžaduje nijak vysoké investiční náklady a výnosy se mohou vzhledem k digitální povaze tohoto podnikání snadno a rychle množit. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl v roce 2020 o 59 % a analytici vnímají celé odvětví velice pozitivně. Cílové ceny jsou v průměru 16 % nad cenami současnými.

Náš herní koš vzrostl od počátku roku 2021 o 5,8 %, za minulý rok o 101 % a za posledních pět let o 772 %. Historické výsledky ovšem nevypovídají nic o výsledcích do budoucnosti, a tak by investoři neměli těmto výkonnostním metrikám přikládat přílišnou váhu. Ty sice odrážejí výrazný růst herního průmyslu, ale otázkou je, zda tento růst vydrží i v dalších deseti letech – šance jsou prozatím slušné.

     

Herní průmysl si bude dál ukrajovat z volnočasového trhu

Pandemie změnila pravidla hry nejenom v herním průmyslu. Když se přestaly konat sportovní zápasy a byly omezeny další volnočasové aktivity, přibyla tomuto odvětví celá řada uživatelů. Podle dostupných dat stráví dospělý Američan v průměru zhruba hodinu denně online hrami na sociálních sítích a stále populárnější je i streamování e-sportů. To bylo možné zaregistrovat už v roce 2019, kdy CEO firmy Netflix prohlásil, že největší hrozbou pro tuto společnost není Disney ani HBO, ale Fortnite, jedna z nejpopulárnějších her světa.

roce 2019, ještě před nástupem pandemie, vynášelo toto odvětví 120 miliard dolarů (viz níže uvedený rozpis výnosů). Nyní se očekává, že do konce roku 2021 bude na některé z dostupných platforem hrát hry 2,7 miliardy lidí. Hernímu průmyslu velmi prospěl nástup chytrých telefonů, díky nimž může krást lidem čas při dojíždění nebo kdykoli mají volnou chvilku. Mnohé hry jsou navíc navrženy kolem stejných zpětnovazebních smyček, které využívají sociální sítě k vyvolání a zvyšování zájmu uživatelů. V budoucnosti čeká herní průmysl nelítostný konkurenční boj, protože výnosný růst láká do odvětví i takové technologické obry, jako jsou Apple, Google, Amazon či Microsoft. I když se očekává se, že do budoucna bude hernímu průmyslu dominovat virtuální realita (VR) a umělá inteligence (AI), sázka na Oculus, kterému všichni předpovídali takový úspěch, Facebooku zatím nevyšla.

 

Zdroj: Builtin.com

Klíčová rizika, která je nutné zvážit

Pandemie zvedla míru růstu výnosů u všech herních firem a zvýšila cenu i hodnocení jejich akcií. Až se po nasazení vakcín společnost vymaní ze sevření pandemických restrikcí, budou lidé nejspíš nějakou dobu upřednostňovat socializaci v její fyzické podobě. Místo hraní videoher začnou znovu chodit do restaurací a kaváren. To může následně snížit růst výnosů. V listopadu 2019 zavedla Čína nový zákon, který omezuje čas, který smí nezletilí strávit hraním. Hry totiž mohou být návykové a herní vývojáři čím dál úspěšněji využívají pozitivní zpětnovazební smyčky, které vycházejí z toho, co se o lidském chování dozvídáme z fungování sociálních sítí. Tento čínský zákon nejprve tvrdě zasáhl herního giganta Tencent, ale s nástupem COVID-19 začala víc hrát i starší populace a čínská firma se rychle zotavila. Podobné zákonné normy omezující čas strávený hraním mohou časem dorazit i na západní polokouli.

Mezi další významná rizika patří těžkosti, s nimiž se potýkají herní vývojáři ve snaze chrlit na trh stále nové hry, aby zaujali uživatele a udrželi vysoký růst. Známe několik kdysi úspěšných vývojářských firem, které postupně ztratily schopnost inovovat. Příležitost cítí i velké firmy jako Apple, Google či Amazon, které jistě brzy vyrazí ve stopách Microsoftu. Tito technologičtí titáni a jejich obrovské distribuční sítě se mohou stát pro stávající herní vývojáře a jejich platformy velkou hrozbou.

Akcie mnohých herních firem mají vysoké ocenění, což znamená nízkou implikovanou rizikovou prémii. Rostoucí úrokové sazby pak mají na hodnotu akcií tím větší dopad, a tak by měli investoři dřív, než vloží své peníze do herního průmyslu, zvážit zejména riziko vzestupu amerických úrokových sazeb.

Autor: Peter Garnry, vedoucí kapitálové strategie Saxo Bank

Globální online investiční banka

Skupina Saxo Bank, specialista na multi-asset obchodování a investice, nabízí kompletní sadu obchodních a investičních nástrojů, technologií a strategií. Už téměř 25 let poskytuje jednotlivcům i firmám přístup k profesionálnímu obchodování a investicím prostřednictvím svých technologií a zkušeností. Mnohokrát oceněné obchodovací platformy jsou dostupné ve více než 20 jazycích a jsou využívány více než stovkou finančních institucí na celém světě. Saxo Bank byla založena roku 1992, sídlí v Kodani a zaměstnává 1500 lidí ve finančních centrech po celém světě, včetně Londýna, Singapuru, Paříže, Curychu, Dubaje a Tokia.

Více informací na:www.saxobank.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 
Menu Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.