V březnu začne dostavba 32 kilometrů dálnice D4, koncesionářská smlouva je podepsána
Podpisem koncesionářské smlouvy ministr dopravy Karel Havlíček potvrdil, že dostavbu 32 kilometrů a následný 25 letý provoz dálnice D4 bude mít na starosti konsorcium DIVia. Začíná tak pilotní PPP projekt, který je alternativním způsobem, jak zajistit výstavbu a dlouhodobý provoz dopravní infrastruktury, včetně jejího financování.

„Nově vzniklá i modernizovaná dálnice bude po celou dobu smluvního vztahu, i po jeho ukončení, ve vlastnictví státu“, ujišťuje ministr Havlíček a doplňuje: „Právo a povinnost provozovat, udržovat a brát užitky v podobě Platby za dostupnost bude na Koncesionáři. Příjmy z výkonového a časového zpoplatnění budou i nadále standardně příjmem SFDI a výnosnost z těchto poplatků žádným způsobem nevstupuje do nastaveného platebního mechanismu.“
Jak ale upozorňuje ministr Havlíček, výše platby za dostupnost je vázána na dodržování dohodnutých kritérií kvality a dostupnosti jednotlivých úseků dálnice. V případě nekvality nebo nedostupnosti jízdních pruhů budou aplikovány smluvně definované srážky. „Teoreticky tedy budou platby za dostupnost moci být při nulové dostupnosti sníženy až na nulu. Pravidelný systém kontroly kvality a dostupnosti budou dělat zaměstnanci Státního fondu dopravní infrastruktury a Ministerstva dopravy,“ dodává ministr.
Před plnohodnotnou účinností koncesionářské smlouvy bude ještě nutné splnit všechny odkládací podmínky, které koncesionářská smlouva obsahuje. Nejdůležitější podmínkou je dosažení tzv. finančního uzavření, tedy uzavření všech smluv o financování a to za předem jasně fixovaných marží, které byly součástí konečné nabídky. Za účelem garance úspěšnosti dosažení finančního uzavření předložil koncesionář při podpisu smlouvy finanční garance ve výši 75 milionů korun. Ze strany koncesionáře jsou činěny všechny kroky k finančnímu uzavření k datu 17. 3. 2021.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- ČEZ: Lídři politických stran budou jednat o dostavbě Dukovan
- Hospodářský výbor dal stopku návrhu poslanců ANO, měl zajistit na dálnicích monopol pro lovce nehod
- Společnost SAB Finance byla přijata na trh Standard Market pražské burzy, obchodovat se začne 28. 1. 2021
- Pandemie koronaviru se výrazně podepsala na hospodaření zemí EU a vedla k dalšímu zadlužování. - Ranní glosa: Dluh zemí eurozóny překonal 97 % HDP
- RBI Group podepsala dohodu o akvizici Equa bank
- KZPS ČR podporuje dostavbu nového jaderného zdroje v lokalitě Dukovany
- Dohoda podepsána: česko-afghánská spolupráce v řízení letového provozu
- Od 1. února na dálnici pouze s elektronickou dálniční známkou
- Pilulka: jeden z největších akcionářů začal prodávat
- Podepsání smlouvy mezi Českem a San Marinem o zamezení dvojímu zdanění v oboru daní z příjmu a z majetku
- „Tlačit na monetární provaz“ – kde to vlastně začalo
- Za výmoly budou sankce: Česká spořitelna navrhla podmínky dostavby dálnice D4 formou PPP projektu
Benzín a nafta 10.04.2021
Natural 95 31.37 Kč![]() ![]() | Nafta 29.48 Kč![]() ![]() |
Prezentace
06.04.2021 Zateplení budov svépomocí nebo stavební firmou?
06.04.2021 Stínění bytových domů šetří náklady i energie
31.03.2021 Nízkoenergetické rodinné domy v pražských Košířích
Okénko investora
Lukáš Blažek, Ronda Invest
Štěpán Křeček, BHS
Štěpán Hájek, PurpleTrading
Inflace jako cesta z dluhové krize. Hodnotové akcie možná zrychlí
Jonáš Mlýnek, LYNX
Lukáš Baloga, ProfitLevel
Olívia Lacenová, TopForex
Známé společnosti vyjádřily svůj názor na nucené práce, trest přišel po roce
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Martin Krištoff, CFD World
Ropa poklesla: lockdown v evropských zemích vyvolává obavy z poptávky
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Tony Christoforou, Goldenburg Group
Do bezpečného přístavu eura vplouvá loď se zlatým „B“ na vlajce
Tiskové zprávy
Analýza: Jak se pracuje lidem na home office?...
Asociace autobazarů žádá vládu o otevření...
Reakce generálního ředitele ČT Petra Dvořáka v...
Češi barvu svého auta příliš neřeší, veselé...
Finanční rady
Richard Bechník, FC&SLS a.s.
Michaela Prátová, RekvalifikačníKurzy.cz
Kateřina Jandová,Quaentas
Brexit potvrdil, co už 200 let víme: překážky obchodu dělají poražené z obou stran