V roce 2020 poklesl prodej piva v SRN o 5,5%
V roce 2020 prodaly pivovary a sklady piva v Německu celkem přibližně 8,7 miliardy litrů piva, což je podle Spolkového statistického úřadu ve srovnání s rokem 2019 o 5,5 % méně. Pro představu se jedná o cca 508,2 milionu litrů. Do statistiky se nepočítají piva a sladové nápoje bez alkoholu, stejně jako pivo dovážené ze zemí mimo Evropskou unii.
Pivo a pivní nápoje se v SRN drží na předních příčkách oblíbenosti se i přes hospodářský pokles, to ostatně dokazují i čísla- 7,2 miliardy litrů z celkového prodeje piva bylo určeno pro domácí spotřebu; 778,2 miliony litrů putovalo do zemí EU a 725,3 miliony litrů do zemí mimo EU a 11,9 milionu litrů dostali zaměstnanci pivovarů jako deputát. Stále oblíbenější pivní směsi - pivo smíchané s limonádou („radler, alster“), colou („diesel“), ovocnými džusy („red eye“) apod. představovaly 5 % z celkového prodeje piva v roce 2020 s 437,3 miliony litrů.
Podle německého svazu sládků (Brauer Bund) prodeje piva nepřetržitě klesají. Od roku 1993, kdy vstoupil v platnost nový zákon o dani z piva, se množství prodaného piva snížilo celkem o 2,5 miliardy litrů. Uzavřené bary a restaurace, zrušené společenské a další významné události na jaře a koncem roku 2020 vedly k prudkému poklesu prodeje piva ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, zejména v dubnu a květnu 2020. V letních měsících došlo v důsledku uvolněných omezení k mírnému oživení prodeje, nicméně zpřísněná opatření od podzimu 2020 však způsobila, že prodej piva ke konci roku drasticky poklesl.
Autor: Tereza Petráňová, obchodně- ekonomické oddělení
Poslední zprávy z rubriky Komodity:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz