Jiřina Kavková (Kurzy.cz)
Reality  |  29.01.2021 20:57:20

Prodáváme nemovitost: jak správně připravit poutavý inzerát

Chystáte se na prodej nebo pronájem nemovitosti? Vězte, že inzerátům v novinách dávno odzvonilo. Současná digitální doba nahrává inzerátům v elektronické podobě. Většina lidí tak hledá a také najde nové bydlení přes internet. Realitních serverů je k dispozici nepřeberné množství, a to samé platí i o počtu inzerátů samotných. Jenže realitní weby jsou nekompromisní. Stačí drobná chyba v inzerátu, klik a už je na displeji další nabídka. Navíc lidé zpravidla čtou nabídky jen letmo a ve spěchu, třeba na mobilu v tramvaji nebo v práci.  Jak tedy připravit úspěšný inzerát?

Rozhodně potřebujete atraktivní fotky. Ideální je si na tento úkol najmout profesionálního fotografa. S úpravami interiéru pomůže designér. „Základem je byt co nejvíce uklidit a zbavit vašich osobních věcí. Pokud se do focení pustíte sami, vždy vyfoťte více variant fotografií z různých úhlů. Foťte přes den s roztaženými závěsy. Snažte se dosáhnout maximálně světlého efektu a zachytit především otevřený prostor bytu,“ radí Vladimír Zuzák, ředitel Maxima Reality. Virtuální prohlídky, které se zvlášť během pandemie koronaviru staly populárními, mohou napáchat více škody než užitku. Zájemci mají pocit, že vše důležité už viděli, a nepřijdou na opravdovou prohlídku, kde by se teprve do vašeho bytu zamilovali.  

Text inzerátu obvykle napíše realitní kancelář. Pokud jste se do psaní pustili sami, jděte co nejvíc do detailu. Zmiňte vše, co ovlivňuje kvalitu života. Jede k vám metro, tramvaj nebo autobus? Jak je to s parkováním? Co školky, školy a hřiště? Zdravotní a obchodní střediska? Žádná otázka by neměla zůstat nezodpovězená. 

Každá nemovitost má pochopitelně svá negativa. „Nejlepší je přiznat je v závěru inzerátu, ale vždy s výhledem do budoucna. Například: střecha potřebuje rekonstrukci. Nikdy nelžete. Možná si něco trochu přibarvíte, ale nemá smysl dostat zájemce na prohlídku za každou cenu. Stejně by odcházeli zklamaní,“ doporučuje Vladimír Zuzák z Maxima Reality. 

Pokud chcete jít cestou realitní kanceláře, vybírejte pozorně. Vyplatí se vybrat si realitní kancelář, která dává inzeráty na všechny důležité realitní servery. Kupující si většinou vyberou jeden nebo dva, odkud jim chodí upomínky na nové inzeráty. Nutné je připlatit si taky za topování, tedy posunování inzerátů nahoru mezi aktuální. Jinak se začne váš inzerát rychle propadat a za pár dní se k němu už nikdo neprokliká.  

Na závěr nezapomeňte, že internet není všechno. Pořád dobře funguje, když vezmete plachtu s nápisem „Na prodej“ a pověsíte ji na balkoně nebo z okna. Většina lidí totiž hledá nové bydlení tam, kde už v současné chvíli bydlí. 

 

Diskuze k článku
12.02. 15:38  Prodej (Burčík)


Přečtěte si také:

23.03.2021Medium, nebo rare? Jak správně připravit steak Jana Brožková (Bydlet.cz)
05.11.2020Vyplatí se letos prodávat nemovitost na podzim? Markéta Höfferová (Kurzy.cz)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.