Investice do rozvoje bulharských železnic
Investice do rozvoje bulharských železnic
26.01.2021 / 15:31 | Aktualizováno: 28.01.2021 / 15:58
Ministr dopravy a spojů R. Željazkov oznámil v parlamentu, že vláda počítá do roku 2030 s investicemi do rozvoje železniční dopravy z evropských fondů ve výši 2 miliard BGN (1,02 mld. EUR). Prostředky budou využity na budování a modernizaci železniční infrastruktury a prioritou do roku 2030 bude dokončení koridoru od bulharsko-srbské hranice k Burgasu a bulharsko-turecké hranici, jakož i výstavba ve směru Karnobat-Sindel a Sofie-hranice se Severní Makedonií. Posledně jmenovaná trasa se již modernizuje - Národní podnik železniční infrastruktura vyhlásil tendr na modernizaci úseku Pernik-Radomir za 321 mil. BGN s DPH.
Ministr dopravy a spojů R. Željazkov oznámil v parlamentu, že vláda počítá do roku 2030 s investicemi do rozvoje železniční dopravy z evropských fondů ve výši 2 miliard BGN (1,02 mld. EUR). Z příslušného operačního programu by mělo Bulharsko využít 1,46 mld. BGN, přičemž přes 1,1 mld. BGN by mělo směřovat do modernizace a budování železniční infrastruktury. Dalších 808 mil. BGN očekává vláda z Mechanismu propojení Evropy, avšak přesná částka doposud nebyla stanovena. Prioritou modernizačního programu do roku 2030 bude dokončení koridoru od bulharsko-srbské hranice k Burgasu a bulharsko-turecké hranici, jakož i výstavba ve směru Karnobat-Sindel a Sofie-hranice se Severní Makedonií.
Národní podnik železniční infrastruktura již vyhlásil tendr na modernizaci úseku Pernik-Radomir za 321 mil. BGN s DPH, který tvoří součást zmiňovaného spojení hlavního města s hranicí se Severní Makedonií. Konečný termín pro předložení nabídek je 12. března 2021. Tendr je rozdělen do dvou částí - železniční trať a trolejové vedení, jež zahrnuje i dva dvousměrné tunely a 8 mostů, zatímco druhá zakázka se týká signalizace a telekomunikace v hodnotě přes 31 mil. BGN. Termín dokončení byl stanoven v prvním případě na 42 měsíců, ve druhém na 44.
Dalším čerstvě vyhlášeným projektem je modernizace železniční trati Vidin-Sofia v úseku I: Vidin-Medkovec, jehož součástí bude výstavba nového trolejového vedení, železniční trati, železničního zařízení i nových nádraží.
Vzhledem k dobrým referencím i hojné účasti českých firem v zakázkách pro železniční dopravu v Bulharsku v minulosti i současnosti představuje tento ambiciózní investiční program zajímavou příležitost.
Vypracoval: Ing. Petr Vávra, zástupce velvyslance
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz