Zlín pracuje na tvorbě své identity
Zlín pracuje na tvorbě své identity
Zlín - Dnešní svět je charakteristický velkým množstvím více či méně důležitých informací, jsme svědky každodenního soutěžení konkurenčních výrobků či služeb o přízeň zákazníků. Pro orientaci v záplavě nejrůznějších nabídek hrají významnou roli značky.
I jednotlivá města mezi sebou v posledních letech stále více a intenzivněji soutěží o investice, kvalifikované pracovníky, turisty, pořadatelství kongresů, kulturních a sportovních akcí či o prostředky na podporu vědy a výzkumu. „Konkurence měst investujících do sebeprezentace je stále větší. Zlín potřebuje jednotnou identitu, jejíž cílem je definovat, co dělá město výjimečným ve srovnání s jinými městy a jakým místem chce být do budoucna. Ve Zlíně máme co nabídnout, je potřeba to však umět o sobě říci,“ uvedl primátor města Jiří Korec.
Značku města vnímáme jako soubor asociací, pocitů a očekávání, která si lidé spojují s daným místem. Značka města odráží jeho charakter, jeho reputaci i historickou podstatu a reprezentuje charakteristický příslib významu a vnímání města uvnitř i navenek. Jedná se o obraz viděný beztoho, aniž bychom město navštívili. Město tak musí najít a jasně definovat své silné stránky, na kterých bude stavět v rámci sebeprezentace. Ty však musí být charakteristické, unikátní a uvěřitelné.
Metropole typu Prahy nebo Brna jsou atraktivní pro obyvatele, zaměstnance, podnikatele, studenty i turisty. Je to dáno pozitivním vnímáním města, které je programově podporováno v rámci propagace. Definici identity města a její následné aplikování do všech oblastí života města je proto nutné vnímat jako dlouhodobý proces, na němž se podílí všechny výše zmiňované skupiny spojené s fungováním města.
„Aby mohla být tvorba identity města úspěšná a dlouhodobě udržitelná, musíme shromáždit množství relevantních informací od občanů, firem a institucí působících ve Zlíně a současně také zjistit, jak je Zlín vnímán veřejností napříč Českou republikou. Zdrojem informací budou jednak již realizované průzkumy a analýzy, dále kvalitativní šetření mezi jednotlivými zainteresovanými skupinami ve Zlíně a v neposlední řadě i celoplošný reprezentativní výzkum,“ popsal Tomáš Melzer, tiskový mluvčí města.
Zpracovatelem identity města je společnost The Brand Plan, která vyhrála výběrové řízení a má zkušenosti se strategickou a konzultační činností pro významná města v rámci České republiky, a svoji práci opírá o zahraničních know-how.
V rámci zakázky se tak počítá se zpracováním značkového a komunikačního auditu. Bude definována značka města jako zastřešující prvek všech dotčených oblastí města – rezidentů, vzdělávacích institucí, ekonomické a podnikatelské sféry, urbanistického rozvoje a turismu. Bude zpracován online manuál, který jednoduše vysvětlí, o čem Zlín je a jakým městem chce být. Tento manuál bude sloužit nejen magistrátu, ale i firmám a dalším organizacím a taktéž bude nástrojem k tomu, aby o sobě město Zlín mluvilo jednotným hlasem.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz