Česká pošta: Počet listovních zásilek opět poklesl, tentokrát i kvůli pandemii
Česká poštaČeská pošta každoročně eviduje pokles odesílaných listovních zásilek. Souvisí to se stále rozšířenější formou elektronické komunikace. V loňském roce pak do množství dopisů přepravovaných Českou poštou výrazně zasáhla také pandemie koronaviru. Oproti roku 2019 tak vloni Pošta evidovala pokles o 12 % všech typů listovních zásilek.
„Lidé stále méně odesílají klasické dopisy. Jejich počet se tradičně zvýší v období svátků, jako jsou Vánoce a Velikonoce a taky v období dovolených, kdy lidé posílají pohlednice svým známým. To ale loňský rok příliš neumožňoval,“ vysvětluje Roman Knap, generální ředitel České pošty a dodává: „Jen pro zajímavost, kvůli koronaviru jsme od března do června 2020 přišli o více než 6 milionů kusů listovních zásilek.“ Pokles byl nejvýraznější u obyčejných listovních zásilek, které ze 174 milionů odeslaných v roce 2019 poklesly loni na 151 milionů, tedy o 13 %.
„Česká pošta se trendu úbytku listovních zásilek snaží přizpůsobovat. Příkladem je Pohlednice Online, u které zaznamenáváme trvalou oblibu mezi zákazníky. Celkem od začátku éry Pohlednice Online, tedy od roku 2015, s námi do prosince 2020 posílalo pohlednice téměř 400 tisíc uživatelů. Ti poslali 3,3 milionu Pohlednic Online,“ vysvětluje Roman Knap.
V prosinci 2020 se odeslalo 177 074 kusů, v prosinci 2019 „jen“ 119 826 kusů. Absolutní denní rekord v počtu odeslaných Pohlednic Online pak tvoří neděle 20. 12. 2020, kdy uživatelé odeslali 16 599 kusů.
Poslední zprávy z rubriky Přeprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz