Algoritmus, který ti navrhne outfit
Stitch Fix (SFIX) je zajímavá americká společnost poskytující personalizované služby online. V realitě to znamená, že díky bohatému a rostoucímu objemu podrobných údajů o preferencích klientů (více než 90 smysluplných údajových bodů), zboží, algoritmů a lidských úsudcích, navrhne společnost klientovi jedinečné oblečení, které uvidí, až když mu bude doručeno, přičemž může vrátit ty, o které nemá zájem. Algoritmus také pracuje s predikcí nákupního chování, prognózy poptávky a optimalizace zásob. Výsledkem je, čím více si zákazníci objednají pomocí SFIXu a poskytnou zpětnou vazbu, tím více bude algoritmus „inteligentnější“. To následně zlepšuje přesnost doporučení SFIXu, konverzi klientů a také jejich udržení.
Kdo má informace, vyhraje
Studie společnosti Forbes uvedla, že zákaznici utratí o 48 % více, když jsou jejich nákupy přizpůsobené na míru. Navíc 57 % nakupujících online je ochotných sdílet osobní informace se značkou, pokud to přispívá jejich zážitkům z nakupování.
Tento před pár lety přímo neuvěřitelný způsob nákupu ukazuje, že kdo má data a dokáže je efektivně vyhodnotit, může se rychle a efektivně přizpůsobovat trhu. Pokud si budou chtít maloobchodníci udržet konkurenční výhodu, budou muset zjistit chování svých zákazníků při prohlížení, předcházejících činnostech, historii nákupů a demografických údajích. Čím více informací budou mít, tím lépe.
Ukazatele společnosti
Aktivní uživatelé za poslední kvartál vzrostli o 10 % na téměř 3,8 milionu. Hlavním motorem byl působivý konverzní poměr, téměř 80 % nováčků si zakoupilo alespoň jednu položku v rámci své první objednávky využitím SFIXu a následně jej použilo i při druhé. Tento konverzní poměr je nejvyšší za posledních pět let, což odráží schopnost společnosti získávat, uspokojovat potřeby a odhadnout preference klienta hned na začátku.
Na základě přímo neuvěřitelného ročního růstu ceny akcií o více než 150 %, který vykázala společnosti za poslední rok, se zdá, že Stitch Fix zvládla kouzlo této přizpůsobené online cesty, ve které jsou nejdůležitější údaje.
Se spuštěním nového programu Stylist Ambassador/Influencer se úloha stylistů také postupně vyvíjí od individuálního stylu založeného na výstupu algoritmu směrem k vysílání stylových tipů a obsahu na sociálních sítích. Toto umožňuje stylistům přilákat více fanoušků a zároveň zužitkovat vzestupný trend ovlivňující marketing.
Přestože by mnoho analytiků řeklo, že společnost je nadhodnocena, při pohledu na poměrový ukazatel EV/Sales (hodnota společnosti k tržbám), který je na třínásobku fiskálního roku 2021, můžeme oproti ostatním technologickým společnostem v sektoru hovořit o podhodnocení. Díky novému CEO (bývalý CFO Amazonu) můžeme očekávat ještě mnoho zajímavých nápadů k rozšíření společnosti a také potenciální short squeeze (uzavření pozice na pokles investory z důvodu zvyšujících se nákladů na držení krátkých pozic), který je v současnosti na úrovni 36 %, může nastat postupné uzavírání krátkých pozic, což bude znamenat růst akcií společnosti.
Lukáš Baloga
Finančním trhem se začal aktivně zabývat už na vysoké škole. Při studiu na Ekonomické univerzitě v Bratislavě pracoval více než rok na pozici junior analytik a následně na pozici člena investičního výboru. Aktivní sledování finančních trhů aplikuje na investování do různých finančních nástrojů. Na finančních trzích se věnuje zejména makroekonomickému dění a jeho aplikování na trhy.
Profit Level
ProfitLevel poskytuje klientům komplexní investiční služby po celém světě. Prostřednictvím profesionální platformy mají možnost obchodovat Forex, komodity, akcie a indexy. Nejčastěji využívají obchodování CFD kontraktů, které téměř dokonale kopírují cenu podkladového aktiva. Jednoduché a zároveň propracované rozhraní je vhodné pro každého, od začínajících obchodníků, až po ty pokročilé.
Více na https://profitlevel.com/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko investora:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz