Obchod a služby  |  10.12.2020 11:26:17

Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy

Češi ve středu 9. prosince nakoupili v internetových obchodech zboží za zhruba jeden a půl miliardy korun, a to převážně v odpoledních hodinách. Překonali tak loňské denní maximum předvánočních nákupů, které v e-shopech dosáhlo objemu 1,1 miliardy korun. Vyplývá to z monitoringu objemu online nákupů v reálném čase společnosti Shoptet, největší české e-shopové platformy. Vrcholný nákupní den sezony tak přišel o den dříve než loni. Hlavní důvodem jsou obavy zákazníků o včasné doručení vánočních dárků kvůli přetíženým přepravním službám.

Včerejší rekord v celkové hodnotě nákupů v e-shopech v jediném dni překonal zhruba o půl miliardy korun i letošní Black Friday. Podle odhadů společnosti Shoptet, jejíž platformu využívá přibližně polovina českých e-shopů, totiž během něj zákazníci utratili ve slevových akcích téměř miliardu korun. „Podle analýzy našich dat v reálném čase jsme vrchol předvánočních nákupů zažili již devátého prosince, zatímco v loňském roce to bylo až o den později. Přičítáme to zejména snaze spotřebitelů nakoupit vánoční dárky dříve, aby jim vzhledem k přetíženým dopravcům dorazily včas,“ vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Průměrný nákup za téměř dva tisíce

Data Shoptetu o středečních nákupech v e-shopech také ukazují, že průměrná útrata na jednoho nakupujícího dosahovala zhruba 1 900 korun. Tedy velmi podobné výše jako v loňském roce, kdy průměrný nákup stál ještě o stokorunu více. A stejně jako loni, i letos mezi nakupujícími převládaly ženy nad muži, a to přibližně v poměru 6:4. Podíl plateb kartou dosahoval téměř 40 %, zatímco dobírka jen zhruba 25 %. „Několikanásobné objemy nákupů oproti běžnému stavu budou internetové obchody evidovat ještě do poloviny příštího týdne, který už je pro včasné doručení zboží opravdu hraniční. Denní maxima už ale nebudou dosahovat takové úrovně jako ve středu,“ dodává Miroslav Uďan.

Otevření obchodů e-commerce neoslabí

Údaje o online nákupech před Vánoci, tedy stěžejním období roku pro e-shopy i návazné služby jako logistika, potvrzují letošní rekordní rok pro e-commerce. Vedle stoupající obliby online nakupování obecně letos hrají významnou roli také preventivní opatření proti šíření koronaviru, zejména uzavírání kamenných obchodů. „Před Vánoci se do určité míry opakuje situace z jara, kdy lidé z preventivních důvodů výrazně více nakupují online. A to i v situaci, kdy jsou již kamenné obchody otevřené. Ani kvůli tomu tedy významnější ochlazení v e-commerce neočekáváme,“ doplňuje Miroslav Uďan z Shoptetu.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688