Export (export.cz)
Ze světa  |  02.12.2020 10:06:16

Francie rozšiřuje nízkoemisní zóny

Francie plánuje příští rok stávající čtyři nízkoemisní zóny rozšířit o dalších sedm oblastí. Do roku 2025 by pak postupně mělo zónu mobility s nízkými emisemi zavést každé město s více jak 150 tisíci obyvateli.

Nízkoemisní zóny přispěly v Paříži mimo jiné také k rozvoji cyklistiky. Foto Shutterstock

Plánované rozšíření nízkoemisních zón, které si klade za cíl výrazné snížení emisí znečišťujících látek ze silniční dopravy ve velkých městech, avizovala francouzská ministryně pro ekologickou transformaci Barbara Pompili a šéf resortu dopravy Jean-Baptiste Djebbari. Zatímco dosud existují čtyři oblasti, kde se pravidla pro nízké emise uplatňují (Paříž, pařížská aglomerace, Lyon a Grenoble-Alpes-Métropole), v roce 2021 přibyde na seznam dalších sedm zón. V těchto jedenácti oblastech bude navíc od roku 2023 platit omezení provozu nejvíce znečišťujících vozidel (kategorie Crit’Air 3 až 5).  Místní úřady budou mít možnost stanovit ještě přísnější pravidla podle svých místních specifik a potřeb. Cílem tohoto opatření je rychlé zlepšeni kvality ovzduší a ochrana populace žijící ve velkých metropolích.

V rámci Občanské úmluvy o klimatických zákonech (Convention Citoyenne pour le Climat) plánuje Francie zintenzivnit své kroky ve prospěch lepší kvality ovzduší rozšířením systému nízkoemisních zón ve městech s více než 150 000 obyvateli do roku 2025, což by znamenalo vytvořeni dalších 35 zón mobility s nízkými emisemi. Francie tak potvrzuje své ambice v procesu ekologizaci ekonomiky, což povede k růstu poptávky po nových komponentech a zařízeních pro výrobu ekologicky šetrnějších aut.

Kvalita ovzduší je velkým problémem veřejného zdraví. Studie provedená společností Santé publique France odhaduje, že znečištění vzduchu je ve Francii příčinou 48 tisíc předčasných úmrtí ročně.  Jiné studie navíc naznačují, že úmrtnost lidí infikovaných nákazou covid-19 se významně zvyšuje ve městech, kde jsou lidé vystaveni jemným mikročásticím PM 2,5. Silniční doprava se podílí na emisích oxidů dusíku přibližně 60 % a na emisích jemných částic téměř třetinou.

Adriana Rocher, ekonomická specialistka, Velvyslanectví ČR v Paříži


Moderní ekonomická diplomacie



Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688