(Kurzy.cz)
Británie formuje nového regulátora digitálního prostředí s cílem omezit vliv technologických obrů jako jsou Google nebo Facebook
Podle agenturních zpráv Velká Británie počítá s tím, že v příštím roce v rámci ministerstva kultury, školství a sportu vytvoří samostatnou jednotku věnovanou digitální kultuře s názvem Digital Markets Unit (DMU), která bude podléhat Competition an Markets Authority (CMA), která by nově řešila přístup regulátorů a antimonopolních složek k digitálnímu prostoru, kterému aktuálně dominují velcí hráči jako Google či Facebook.
DMU by měla od dubna 2021 mimo jiné zajistit aby spotřebitelé, malí podnikatelé a projekty a zpravodajské agentury a další tvůrci obsahu nebyli v nevýhodě vůči sektorovým hegemonům.
Ve světě v poslední době narůstá globální konsensus o tom, že koncentrace moci v rámci malé skupiny technologických lídrů brzdí další rozvoj a jeho tempo v rámci celého sektoru.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz