Virtuální asistent pomůže téměř s čímkoliv a odkudkoliv
Jde
v podstatě o běžného asistenta, který pro své klienty zařizuje nejrůznější
pracovní i osobní záležitosti. Rozdíl je však v tom, že virtuální asistent
není, narozdíl od toho klasického, zaměstnancem, kterého má zadavatel úkolu každý
den u sebe v kanceláři. Naopak pracuje převážně na dálku. Je to určitá forma
outsourcingu, tedy spolupráce, kdy subjekt předává
část své práce externímu dodavateli, v tomto případě virtuálnímu
asistentovi. Virtuální asistenti často pracují sami na sebe jako živnostníci,
ale v současné době již existují také firmy, které fungují jako velké týmy
virtuálních asistentů. Jejich výhoda je v tom, že mají pro téměř každou
činnost specializované asistenty, kteří se v dané problematice dobře
vyznají.
Outsourcovat asistenta? Proč ne
„Outsourcing šetří váš čas a
umožňuje určitou flexibilitu. Nemusíte řešit zdlouhavé zadávání úkolu a
průběžnou kontrolu zadané práce, neboť firma, které úkol předáte, je
zpravidla odborníkem v daném oboru,“ vysvětluje Jan Skovajsa, zakladatel a CEO firmy myTimi, kde
kromě velkého týmu klasických virtuálních asistentů poskytují také služby
v oblasti marketingu.
Největším benefitem outsourcingu
v oblasti asistence je ovšem úspora
financí, a to hned
z několika důvodů. Jde o levnější variantou než zaměstnávání interních
pracovníků, které zaměstnavatel platí i v době, kdy nejsou vytíženi, navíc
za ně odvádí sociální a zdravotní pojištění či dovolené. Dopředu ví, kolik jej
bude služba virtuální asistenta stát a kdy bude hotova. Neřeší žádné další
náklady či situace jako onemocnění klíčových pracovníků.
A jaké konkrétní úkoly může virtuální asistent plnit? Jde o nejrůznější varianty osobní
asistence, kde se jedná o úkoly jako výběr dárků, plánování výletů, nákup
letenek, rezervace hotelu, nejrůznější pomoc s dětmi, stání ve frontě na
lístky, plánování večírku nebo vyřizování na úřadech. Podobně funguje také
virtuální asistence pro firmy, kde může virtuální asistent zajišťovat
nejrůznější rešerše, naformátovat dokumenty, naplánovat schůzky, udělat
korektury, postarat se o založení živnosti nebo třeba podat daňové přiznání. „Občas
jde o velmi kuriózní úkoly, jako například zajistit na oslavu mexickou mariachi
kapelu nebo sehnat svatomartinskou husu v době, kdy je všude vyprodaná,“
popisuje Jan Skovajsa, zakladatel a CEO
firmy myTimi.
Chytrý virtuální asistent dokáže řešit i specializované úkoly
Na virtuálního asistenta je vhodné se obrátit ve chvíli, kdy
zjistíme, že na daný úkol nemáme čas nebo náladu a zároveň nezáleží na tom,
jestli jej uděláme osobně. Již není problémem sehnat asistenty ani pro odborné
úkoly. Například firma myTimi se v průběhu minulého roku začala
specializovat na služby chytrého marketingu pro
klienty z řad firem různého zaměření, a tak zde kromě klasické virtuální
asistence nabízí také správu sociálních sítí, tvorbu webů, internetové reklamy,
zajištění zákaznické podpory a spoustu dalšího. Tyto služby jsou
v současnosti velmi poptávané, protože firmám i v krizi pomáhají přivádět
nové klienty, a navíc nahrazují jejich zaměstnance a dostávají je tak do režimu
variabilních nákladů místo fixních.
Silnou stránkou virtuální asistence je
flexibilní obchodní model, který se na rozdíl od jiných průmyslových a
technologických odvětví dokáže velmi rychle přizpůsobit aktuální situaci.
Virtuální asistent může pomoci, aniž by klient vyšel domu. To, že od začátku nabízí svoji službu online, je výhoda, která mu přináší mnoho
benefitů a upevňuje pozici. Ve své podstatě se pro něj totiž ani
v současné situaci nic nemění.
myTimi
Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit.
CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.
Více informaci na: www.myTimi.cz
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
25.03.2024 Šachista tradingovým mistrem světa: Jak Ján...
21.03.2024 Největší výzvy pro současné obchodníky? Názory...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
5 klíčových dovedností, které získáte na rekvalifikačních kurzech, a které ocení každý zaměstnavatel
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře