(Kurzy.cz)
Kofola zažila rekordní léto, spotřebitelé podrželi tradiční značky
Skupina Kofola zlepšila klíčové hospodářské ukazatele, skvělé výsledky vykázal zvláště československý segment postavený na tradičních značkách. Tržby zaznamenala Kofola za třetí čtvrtletí vyšší o 219,5 mil. Kč, hodnota ukazatele EBITDA narostla o 121,2 mil. Kč. Kofola si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru.
„V oblasti našeho podnikání o úspěchu roku vždy rozhoduje letní sezóna. Jsem rád, že letos jsme jí prošli nejlépe v historii. Naše tradiční produkty jsou pro spotřebitele jistotou i v dobách nejistých. V České republice a na Slovensku jsme oproti loňskému kvartálu utržili o 21,4 % více, za celou skupinu pak o 11,8 %,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.
Z kategorií se dařilo především sirupům, dále pak rostly prodeje vod. „Naše sirupy zaznamenaly mezikvartálně tržby vyšší o 20,5 %, vody dokonce o 35,5 %. K tomuto výsledku přispěla akvizice tradičních minerálních vod Ondrášovky a Korunní, které obohatily letos naše portfolio. Potěšilo mne, že Korunní ve skle nebo Ondrášovka liči – tedy novinky, které jsme uvedli – dokonce předčily naše prodejní očekávání,“ hodnotí Jannis Samaras. Růst tržního podílu zaznamenává Kofola u slovenské minerální vody Kláštorná Kalcia, jejíž výrobu oživila před dvěma lety. S její lahví ze 100% rPETu sklízí úspěchy nejen u spotřebitelů, ale i v prestižních soutěžích. Naposledy Kláštorná Kalcia zvítězila v kategorii BEST IN PET v mezinárodním klání balených vod Global Water Drinks Awards 2020, kde uspěla jako jediná značka z česko-slovenského regionu.
V tržbách rostl ve třetím čtvrtletí i bylinkový segment Skupiny Kofola – tedy polská
Premium Rosa a tradiční československý výrobce bylinných směsí LEROS. Do
hlavní
čajovo-kávové sezóny vstupuje firma s novinkou v podobě vlastní značky
pravé italské kávy, Trepallini, kterou vyvinula ve spolupráci s Italy
z rodinné pražírny a kávového institutu ARC.
Z portfolia Skupiny se v tržbách naopak nejméně dařilo značce UGO, která
silně pocítila dopady koronavirových opatření a oslabené ekonomiky. COVID-19 dále ovlivnil prodeje v Adriatickém regionu, kde došlo k výraznému omezení turismu.
Tržby skupiny tam klesly o 6,7 %. Společnost Radenska přesto pokračovala
v udržitelných aktivitách – uvedla na trh minerální vodu Radenska Naturelle v lahvi
ze 100% rPETu, a zároveň spustila kampaň na podporu výsadby 20 000 stromů ve
Slovinsku a Chorvatsku.
„Do roku 2020 jsme vstupovali se silnou rozvahou. Za prvních 9 měsíců máme ukazatel EBITDA vyšší, než jsme měli loni touto dobou, Ondrášovka s Korunní mají očekávanou výkonost. Nadále platí náš cíl, kdy ukazatel EBITDA očekáváme pro rok 2020 mezi 950 mil. až 1 000 mil. Kč, přičemž s ohledem na aktuální dopady pandemie se budeme pohybovat spíše u nižší hranice. Z mého pohledu ale nic nebrání výplatě dividendy ve výši 13,50 Kč na akcii. V následujícím období, kdy budou stále přetrvávat celoekonomická omezení, budeme pokračovat v osvědčeném režimu flexibility nákladů a dobrého fázování sezónních výdajů,“ uzavírá výhled Kofoly do konce roku Jannis Samaras.
v mil. Kč (pokračující operace) | 9M2020 |
9M2019 |
Změna |
Změna (%) |
---|---|---|---|---|
Tržby | 4 833,4 |
4 893,3 |
- 59,9 |
-1,2 % |
Provozní výsledek hospodaření | 454,6 |
450,6 |
4,0 |
0,9 % |
EBITDA | 905,8 |
860,2 |
45,6 |
5,3 % |
* upraveno o jednorázové položky
v mil. Kč (pokračující operace) | 3Q2020 |
3Q2019 |
Změna |
Změna (%) |
---|---|---|---|---|
Tržby | 2 080,5 |
1 861,0 |
219,5 |
11,8 % |
Provozní výsledek hospodaření | 399,8 |
290,7 |
109,1 |
37,5 % |
EBITDA | 556,7 |
435,5 |
121,2 |
27,8 % |
* upraveno o jednorázové položky
Jana Ptačinská Jirátová
Communications Manager CZ&SK
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz