Další elektroautomobilka míří na Wall Street, prezentuje se jako „jiná“
Téměř o polovinu (nad 28 USD) však včera na Wall Street posílily
akcie CIIG Merger (CIICU), které se
ještě v minulém týdnu držely i jen nevýrazně nad hladinou 10 USD. Výrazná
růstová vlna posledních dnů je dána oznámením, že firma se v návaznosti na speciální operaci stane součástí britského
startupu Arriaval. Firmy, která tvrdí, že již za rok začne produkovat elektroautobusy.
Následně ve 3. čtvrtletí 2022 pak rovněž elektřinou poháněné dodávky (2 typy),
kterých si známá zasilatelská společnost UPS předběžně objednala 10 tisíc navíc
s opcí na dalších 10 tisíc vozů. O další rok později má již mít
automobilka, díky také „malému vozu“, v nabídce celkem čtyři elektroautomobily.

BlackRock, ale také Kia a Hyundai
Historie společnosti Arriaval sahá do roku 2015, v současnosti již v různých zemích pro ni pracuje přes 1200 osob. Ve Velké Británii na LinkedIn byla v segmentů startupů letos vyhodnocena jako „No 1“. Letošek je pro firmu evidentně výrazným milníkem. Již počátkem roku automobilky Kia a Hyundai zainvestovaly do firmy na 100 mil. EUR. V rámci dohody mají moci využívat technologie britského startupu (Arrival hovoří o svých 180 patentech). Ve spolupráci již společnost Charge Cars použila technologie firmy pro limitovanou sérii vozů inspirovanou legendárním Fordem Mustang z 60. let, který tak disponuje výkonem 400 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 4 vteřiny. Naposledy v říjnu pak světově největší investiční skupina BlackRock poskytla firmě na rozvoj dalších 118 mil. USD.
Navíc právě BlackRock jde nalézt coby největšího akcionáře zmiňované společnosti CIIG Merger, která se vlastně na venek právě stane danou automobilkou. Současní akcionáři CIIG Merger nicméně budou v minoritě, když na 88,1 % ve společnosti budou vlastnit současní akcionáři Arrival. Speciální operace má každopádně Arrivalu přinést, díky zejména dalším prostředkům od BlackRock, celkem 660 mil. USD (14,6 mld. Kč).
Změna automobilové výroby
Oproti konkurenci se Arrival prezentuje jako naprosto
inovativní výrobce, když na haly o rozloze tisíců kilometrů čtverečních máme
zapomenout. Vlastně pásová výroba, se kterou jak známo prvotně přišel Henry
Ford, se má stát minulostí. Budoucnost a efektivitu Arrival vidí v mikrotovárnách,
kdy bude vůz díky převážně robotům smontován na jednom místě. Umožnit to má
výrazně modulární platforma každého vozu. Vzniknout tak mají továrny na mnoha
místech nejen USA, což má napomoci lokální zaměstnanosti a také snížit environmentální
stopu. Jednotlivé moduly mají být právě vyráběny vždy lokálně za pomoci různých
partnerů.
V USA již v Rock Hill roste továrna na produkci
autobusů, v Británii pak v Bicesteru na výrobu dodávek. Na výrobních
automatizovaných technologiích se má podílet Fiat, resp. jeho dceřiná Comau.
Nereálné cíle?
Zmiňovaný způsob produkce má být dle firmy podstatně efektivnější, a díky tak i maržím, se má Arrival brzy dostat do zisku i pozitivního cash flow. . Napomoci má i výrazné používání kompozitních materiálů. Oproti tradičním výrobcům mají být provozní náklady zhruba poloviční! Otevřít mikrotovárnu má trvat jen 6 měsíců
Zkrátka v roce 2024
Arrival predikuje své příjmy na 14,1 mld. USD a hrubý zisk na 3,7 mld. USD!
V roce 2025 se firma chce zařadit mezi TOP 3 EV výrobce. Zmiňuje v daném
roce produkci 670 tis. vozů, což tak
z hlediska umístění může být teoreticky reálné tak maximálně jen mezi
čistě elektroautomobilkami. Plány předních tradičních automobilek jsou jak
známo na vyšších úrovních.
Arrival ke svým plánovaným elektromobilům mnoho specifikací stále neoznámila, o cenách nemluvě. Ve srovnání s vybranou konkurencí prezentuje u dodávek více nákladního prostoru na metr délky, více nosnosti a kupodivu naopak celkovou menší hmotnost samotného vozu. Podobně srovnává i autobusy a obecně jako ostatní výrobci elektromobilů hovoří o podstatné úspoře celkových nákladů oproti tradičním vozům. „Samozřejmě“ Arrival také hovoří i o budoucím autonomním řízení.
Například tak o druhu baterií či jejich kapacitě není nic známo. Jen o možném „širokém“ dojezdu. Autobusy pro 80 až 120 osob by měly mít dojezd 240-400 km. Dodávka s nosností 2 t pak 150-340 km, resp. větší verze s dvojnásobným užitečným nákladem 190-400 km.
Zmínit závěrem snad ještě také lze, že ve vedení Arrival figuruje
řada osob s ruskými jmény, resp. kořeny/aktivitami.
Další elektroautomobilka míří na Wall Street, prezentuje se jako „jiná“
Na dané téma nejsou žádné názory.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Tesle již na Wall Street konkurují tři elektroautomobilky. V porovnání Xpeng nabízí nejlevnější vozy
- Wall-Street míří dolů, Nasdaq balancuje na 2100b. úrovni
- Optimismus na Wall Street – americké akcie míří vzhůru
- Evropa před výprodej na Wall Street míří za zisky. Valná hromada ČEZ 26. června, dnes konec Mayové?
- Český Avast Software míří na Wall Street
- Na Wall Street opět převládá optimismus – akcie míří vzhůru
- Evropa přes výprodej na Wall Street míří za zisky. Valná hromada ČEZ 26. června, dnes konec Mayové?
- Akciové indexy: Výrazný propad na Wall Streetu po zprávě Bank of America
- Wall Street po zasedání Fedu končí na červené nule
- Wall Street v zeleném; Morgan Stanley po výsledcích -4 %
- Horký šíp z Wall Street pro NWR: 80% nárůst cíle od Bank of America!
Benzín a nafta 14.01.2021
Natural 95 27.91 Kč![]() ![]() | Nafta 27.22 Kč![]() ![]() |
Prezentace
15.01.2021 Ekonomické scénáře se i navzdory probíhajícímu...
21.12.2020 Vysoké zálohy na elektřinu? Snižte je
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Štěpán Hájek, PurpleTrading
Jonáš Mlýnek, LYNX
Petr Golka, Ronda Invest
Jaké trendy lze očekávat na realitním trhu v roce 2021 a jak na nich vydělat?
Lukáš Baloga, ProfitLevel
Tony Christoforou, Goldenburg Group
TOP 5 knih o moderním tradingu Pro obchodníky, kteří nejprve myslí a pak zadávají příkazy
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Olívia Lacenová, TopForex
Akcie farmaceutických firem těží z informací o nebývalé logistické operaci
Martin Krištoff, CFD World
ECB zmírňuje zákaz dividend kvůli COVID-19, zlepšují se vyhlídky
Martin Pohl, GENERALI
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Globální dluh na konci roku bude dosahovat rekordní výše - 277 bilionů USD
Tiskové zprávy
Crestyl vydává dluhopisy za 2,2 miliardy na...
Piráti: Chránit citlivá osobní data ve...
Sodexo pro volný čas: Loňské benefity platí i...
Praha 5: Rozhodnutí o realizaci druhé plavební...
Finanční rady
Zuzana Klímová, OrangeAcademy
Elektronické dálniční známky 2021 – otázky a odpovědi (video)
Robert Chmelař, BezDodavatele.cz
5 mýtů o zelené elektřině: je drahá a funguje jen za hezkého počasí
Richard Bechník, FC&SLS a.s.
Trhy na pozitivní vlně - komentář Fincentrum & Swiss Life Select
Kateřina Jandová,Quaentas
Libor Holub, BOHEMIA ENERGY
Jan Schwarzbach, Modrá pyramida