Plzeň: V sobotu 14. listopadu se kompletně otevře zrekonstruovaná vozovka v ulici U Trati
V sobotu 14. listopadu se kompletně otevře zrekonstruovaná vozovka v ulici U Trati
Ulice U Trati (fotografie: M. Pecuch)
Nový asfaltový povrch ulice U Trati i nově upravená křižovatka s ulicí Doudleveckou, kde se špatně projíždělo velkým vozům, především pak městské hromadné dopravě, se kompletně otevře pro motoristy v sobotu 14. listopadu 2020. Oprava úseku trvala od 7. října a vyžádala si omezení v dopravě. Správa veřejného statku města Plzně mohla přistoupit k rekonstrukci této dopravní tepny až poté, co byly dokončeny rozsáhlé úpravy v ulicích Skvrňanská, Studentská a Radčická a obnoven v nich normální provoz.
„Asfaltový povrch v ulici U Trati měl trhliny, výtluky a byly v něm vyjeté koleje. Opravili jsme tedy úsek dlouhý 600 metrů, ohraničený křižovatkami s Klatovskou třídou a s Doudleveckou ulicí. Rozsáhlými úpravami prošla i křižovatka U Trati a Doudlevecká. Došlo k úpravám obloukům a nároží, aby zde mohly plynuleji projíždět velké vozy, především pak vozy městské hromadné dopravy. Křižovatka je nyní po opravě přívětivější i k chodcům. Chodník jsme zrekonstruovali, vybudovali jsme dvě bezbariérová místa pro přecházení včetně doplnění varovnými i signálními pásy a vodícím pásem na přechodu. Náklady na rekonstrukci ulice U Trati dosáhly 14,1 milionu korun včetně DPH,“ uvedl náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.
„V ulici U Trati jsme museli odfrézovat stávající asfaltové vrstvy, položit nové, obnovit vodorovné dopravní značení a upravit zastávky příměstské a městské dopravy, které jsou řešeny jako zálivy. Rekonstrukcí projde i svedení dešťové vody z této komunikace,“ vysvětlila technická náměstkyně Správy veřejného statku města Plzně Andrea Fojtíková.
V souvislosti se změnou oblouků v křižovatce a prodloužení chodeckého přechodu musely být provedeny úpravy světelného signalizačního zařízení. „Ta byla v celé křižovatce vyměněna za nová modernější. Novinkou je takzvaný řadič, jenž má schopnost získávat informace o počtu projíždějících vozidel. Tento řadič bude vybaven jak pevnými signálními programy, tak dynamickým řízením s preferencí pro vozy městské dopravy,“ dodala Andrea Fojtíková.
Text: Adriana Jarošová
Zveřejněno: 14. 11. 2020, Martin Pecuch
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz