(Kurzy.cz)
Prazdroj: Pivo z okénka nabízí každá desátá hospoda. Ty otevřené prodají polovinu toho, co před rokem
Prodej čepovaného piva z okénka nabízí podle aktuálních dat Plzeňského Prazdroje zhruba jedenáct procent hospod, do kterých běžně dodává svá piva. Hospodští, kteří sudové pivo mají i nadále v nabídce, přitom prodají téměř polovinu toho, co v běžném provozu před rokem.
„Naše celkové prodeje sudového piva v hospodách se za první tři týdny, kdy musely být podniky uzavřené, snížily na pět procent ve srovnání se stejným obdobím loni. Aktuálně přitom funguje zhruba 11 procent restaurací a hospod, kam dodáváme naše piva. Z toho je patrné, že přes výdejová okénka prodají 45 procent čepovaného piva v porovnání s loňskem. To sice není důvod k velkým oslavám, ale znamená to, že hospodám, které se snaží fungovat, toto množství pomáhá zajistit alespoň část hotovosti, kterou tak nutně potřebují,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.
Další finanční úlevu pak hospodským přidal samotný pivovar, který odložil splatnost veškerých faktur až na období po koronaviru. „Ten, kdo nyní funguje, tak může generovat příjmy a za pivo zaplatí až poté, co se život dostane zpět do normálu,“ uvádí Tomáš Mráz. Prazdroj se také zavázal, že hospodám stejně jako na jaře zdarma vymění veškeré prošlé pivo za čerstvé a zlikviduje jej na vlastní náklady. Majitelům a provozovatelům restaurací a hospod poskytuje poradenství, jak získat prostředky z programů státní podpory. „Budeme se také snažit přispět k tomu, aby byly hospody ještě čistším a bezpečnějším místem, kam se lidé nebudou bát chodit,“ dodává Tomáš Mráz.
Lidé podle něj nemusejí mít obavy, že by teď pivo v hospodách nemělo ty nejlepší parametry. Prazdroj totiž výrazně posílil prodeje menších balení sudů o objemech 15 a 30 litrů. „Hospody, které fungují, teď logicky preferují menší sudy, aby pivo zvládly i při stávajícím nižším zájmu prodat v bezvadné kvalitě. Menší sud je rychleji pryč a pivo v něm je tak stále čerstvé. Patnáctilitrové sudy se nyní podílí na prodejích piva do hospod z jedné pětiny, zatímco běžně to jsou zhruba jen dvě procenta. Třicetilitrové sudy pak tvoří dvě pětiny prodejů, loni v tuto dobu to bylo zhruba dvacet procent,“ doplňuje Tomáš Mráz.
Prazdroj se snaží motivovat i samotné návštěvníky hospod, aby chodili pro jídlo a pití a tím pomohli provozovnám přežít. „Aktuálně například rozvážíme do otevřených podniků zdarma třetinkové lahve piva Excelent, aby je mohli hospodští dávat třeba k jídlu. Věříme, že i takovéto menší aktivity přilákají pozornost lidí, kteří podpoří svou oblíbenou hospodu,“ říká Tomáš Mráz
Zdeněk Kovář
Tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz