Pětina Čechů navštěvuje kamennou pobočku své banky alespoň jednou měsíčně
Přestože
lze většinu bankovních operací dnes provést online a dodržování sociální
distance se stalo fenoménem doby, pětina Čechů (19 %) stále navštěvuje kamennou
pobočku své banky alespoň jednou za měsíc. Převážně se jedná o starší generaci
a lidi s nižším vzděláním, kteří mají v moderní technologie menší důvěru.
Právě tyto skupiny obyvatel mají se službami poskytovanými na kamenné pobočce
převážně pozitivní zkušenost (69 %). Naopak zcela bez osobního přístupu se v bankovních
službách obejde každý osmý z nás (12 %).
Pro třetinu Čechů (31 %) představuje kamenná pobočka, případně kiosek, místo, kam si chodí pro radu ohledně svých financí. Preferují osobní a individuální přístup, který v online bankovnictví nenachází. U pětiny dotázaných (20 %) osobní návštěva banky vzbuzuje větší důvěru a pro 14 % z nich je „kamenná“ pobočka zárukou stability dané finanční instituce.
•••
O průzkumu Platební zvyklosti Čechů od Sberbank:
Kvantitativní výzkum provedený společností ResponseNow analyzuje vztah české populace k digitálním technologiím a novinkám v oblasti financí a mapuje platební zvyklosti Čechů. Proběhl prostřednictvím dotazování ekonomicky aktivních respondentů ve věku 18-60 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 690 respondentů, sběr dat probíhal na jaře roku 2020.
Poslední zprávy z rubriky Běžné účty:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz