(Kurzy.cz)
Sílí potřeba výuky podnikání. Ve školách by ji uvítalo 75 procent Čechů
„Covid-19 ovlivnil způsob, jakým žijeme a pracujeme – v této chvíli je vzdělání v oblasti podnikání a ekonomické gramotnosti pro utváření budoucnosti České republiky ještě důležitější než kdy předtím. Při bližším pohledu na některé z podniků, kterým se daří i přes aktuální situaci dobře, je zřejmé, že se jedná o organizace vedené a naplněné lidmi s dostatkem podnikatelského myšlení a dovednostmi. To jim umožnilo naplnit výzvy, a co je důležitější, nalézt a využít příležitosti,“ uvedl Martin Smrž, ředitel obecně prospěšné organizace JA Czech, která podporuje vzdělávání českých studentů v oblasti podnikání.
Začlenění podnikání do povinného vzdělávání na středních školách a odborných školách by podle výzkumu ocenilo 75 procent rodičů a až 81 procent by uvítalo předmět, ve kterém žáci během školního roku založí a provozují reálnou firmu. „V rámci projektu JA Studentská Firma se takto v loňském školním roce mimo klasickou výuku vzdělávalo 15 194 studentů středních škol, gymnázií i středních a vyšších odborných škol. V celoročním programu účastníci prožívají vše, co s podnikáním souvisí, od přemýšlení, s čím mohou na trhu uspět, přes management, výrobu po prodej a marketing. Zájem o tento program stran škol v posledních letech rychle stoupá – loni jsme zaznamenali 218 realizovaných studentských firem, což je meziroční nárůst o 23 procent. Přibývá i lidí z praxe, kteří chtějí mladým lidem být nápomocní. Do všech našich projektů se ve školním roce 2019/20 zapojilo celkem 488 dobrovolníků a mentorů a neméně důležitou roli sehrálo 670 učitelů,“ vyjmenoval Martin Smrž. Vlajkový program Studentská Firma pod hlavičkou mezinárodní vzdělávací organizace Junior Achievement vzdělává miliony studentů po celém světě.
Studie, které proběhly například ve Španělsku, Švédsku, Kanadě nebo ve Spojených státech, prokázaly pozitivní vliv vzdělávání studentů v podnikání na celkové podnikatelské klima země. Studenti, kteří prošli programem JA Podnikatelská firma, vykazovali v průměru 30procentní nárůst zájmu o podnikání v následujících pěti letech. A to se poté v následujícím pětiletém cyklu projevilo navýšením podnikatelských aktivit těchto mladých lidí o 13 procent.
JA Czech (www.jaczech.org) je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská Firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz