Ing. Karel Drbal (Geis CZ s.r.o.)
Okénko pro podnikatele  |  29.09.2020 10:02:44

Nový pohled na mezinárodní pozemní přepravy?


Pandemie koronaviru ukázala, že překotný tlak na rychlost doručení a dodávky just-in-time, a to hlavně v globálním měřítku, nejsou udržitelným trendem. Logistický řetězec a jeho produkty se změní a přizpůsobí novým podmínkám. To je názor ředitele oddělení Business Development společnosti Geis CZ, Ing. Karla Drbala.

Jak tedy vidíte budoucnost logistiky? A je pandemie jediným důvodem, proč se logistický řetězec bude měnit?

Faktorů, které ovlivňují a budou ovlivňovat logistiku, je více. Jedním z nich je environmentální přístup k výrobě a přepravě, dále rozvoj technologických možností a jejich aplikace nebo změna přístupu k lidské práci. Pandemie se stala akcelerátorem změn, které by zřejmě v blízké budoucnosti stejně nastaly.

Vezměme si například distribuci zboží v globálním měřítku. Dlouho dobu směřujeme k tomu, že materiálové toky zjednodušujeme, urychlujeme, nastavujeme platformu just-in-time či dokonce just-in-sequence. Tlak na rychlost přepravy bez zbytečných meziskladů byl doposud velmi silný. Nyní se ukazuje, že pro zachování plynulosti ekonomiky je lepším způsobem diverzifikace, například využití meziskladů, které by vykryly deficit materiálových zásob v případě nenadálých událostí spojených s přerušením přepravního řetězce a zamezily by tak výpadku ekonomiky celých oblastí.

Zaznamenali jsme například zvýšení poptávek asijských dodavatelů po zajištění logistiky ve střední Evropě. Předpokládáme, že to jsou změny, na které ale budou muset navazovat další kroky.

Sníží se frekvence mezikontinentálních přeprav a zámořské firmy přistoupí k budování logistických center pro Evropu, ze kterých budou obsluhovat více zemí. To povede pravděpodobně ke zvýšení evropské mezinárodní přepravy.

Jsou na tento model logističtí operátoři v Evropě připraveni?

Určitě z této situace vyplynou nové požadavky na mezinárodní pozemní přepravu, jako je zpřesnění času doručení (nikoliv samotného času doručení), způsob komunikace mezi operátorem a zákazníkem, nebo jeho koncovým příjemcem, způsob balení, respektive přebalování zboží… Nadále se bude zvyšovat podíl doručování v módu B2C a stoupne zájem o služby s přidanou hodnotou.

Když budu mluvit za naši skupinu, chceme se na těchto změnách úspěšně podílet. Naší výhodou je, že máme vybudovanou jednotnou přepravní síť v České republice, na Slovensku a v Polsku. Velmi silní jsme v Německu, kde máme jednak vlastní přepravní síť a mimo to jsme zásadním členem sítě IDS. V celé Evropě pak spolupracujeme dlouhodobě s konkrétními přepravci, tak že dokážeme nabídnout stabilně spolehlivé služby.

Připravujeme nové, pro zákazníky přehledné produkty v oblasti evropské pozemní přepravy, které jsou založeny na dlouholetém know-how a budou jednotné pro celou skupinu Geis. Posilujeme i v oblasti B2C. Již dnes doručujeme na soukromé adresy v zahraničí například v segmentu e-commerce, DIY nebo nábytkářství. Poptávka po těchto službách roste a my na ni dokážeme reagovat.

Nabízíme logistiku jako celek, tedy přepravní služby v oblasti paletové, kusové i celovozové přepravy (včetně celního odbavení nebo vedení Intrastatu) s napojením na naše distribuční centra, kde zajišťujeme kompletní skladovou logistiku, od jednoduchého skladování, až po velmi složité logistické procesy s perfektním technologickým zajištěním a proškoleným personálem. K tomu navíc dokážeme poskytnout obalový materiál nebo navrhnout a vyrobit speciální přepravní balení.

Zaujala mne informace o zpřesnění času doručení – ne času doručení. Jak tomu máme rozumět?

Ano, to je zajímavý trend posledních měsíců, který se zřejmě v nových podmínkách kontraktní logistiky „usadí“. Naši zákazníci kladou důraz na spolehlivost doručení, kterou upřednostňují před rychlostí doručení. Nepředstavujte si ale velký rozdíl v čase – pokud nyní nabízíme doručení do sousední země v režimu 24H, je velmi pravděpodobné, že zákazník dokáže akceptovat 48H, čili zdržení zásilky o jeden pracovní den, ale s jistotou termínu dodávky. K tomu ale přistupuje důraz na podrobné informace o cestě zásilky, tedy podrobné sledování.

Jestli mluvíme o možnosti prodloužení termínu pro dodání, nebude to šance pro zvýšení podílu železniční přepravy?

To si nemyslím. Železnice se stává – a bude – záležitostí mezikontinentální pevninské přepravy, což je vidět na nevídaném nárůstu přepravovaných objemů železniční přepravy mezi Čínou a Evropou. V samotné Evropě tomu tak nebude zejména proto, že bohužel není vybudována ani páteřní síť železnic, ani dostatek překladišť. A mluvíme o mezistátních dohodách, které jsou zdlouhavé i v rámci EU, natož v celé Evropě. Podle mého názoru kamionovou přepravu v blízké budoucnosti nic nenahradí, proste ale podíl přepravní automatizace, jako například bezpilotní vozidla na jednoduchých bezpečných tratích.

Ing. Karel Drbal

vystudoval VŠE v Praze a během své pracovní kariery se pohyboval v oblasti farmacie, medií a logistiky. Právě logistika, respektive balíková a kusová přeprava se staly jeho doménou. Na různých pozicích v rámci obchodních oddělení logistických firem pracuje již téměř dvě desetiletí. Od roku 2015 zastává pozici obchodního ředitele společnosti Geis CZ s.r.o.





Geis CZ s.r.o.

Hlavní oblasti podnikání skupiny Geis jsou Road Services (paletové / kusové a celovozové přepravy), Logistics Services (kontraktní logistika, výroba obalů) a Air+Sea Services (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav). Do skupiny Geis patří společnosti v Německu, Švýcarsku, Lucembursku, Rakousku, Polsku, České republice a na Slovensku. V České republice zaměstnává společnost Geis více než 1300 pracovníků na 35 pobočkách a v roce 2019 dosáhla obratu téměř 6,4 miliardy CZK.

Více na www.geis.cz.

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Nový pohled na mezinárodní pozemní přepravy?

Diskuze a názory uživatelů na téma: Nový pohled na mezinárodní pozemní přepravy?

Na dané téma nejsou žádné názory.


Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

19.10.2020  „KPZetka“ pro příjemce dotací Ing. Ondřej Hořčička (Grantex)
13.10.2020  Co když vám zaměstnanci způsobí škodu? Ing. Aleš Marcol (Grantex)
29.09.2020  Nový pohled na mezinárodní pozemní přepravy? Ing. Karel Drbal (Geis CZ s.r.o.)
17.09.2020  PŘEHLEDNĚ: Aktuální stav daňových úlev z doby koronavirové Ing. Martin Šandera (Grantex)





Zobrazit sloupec 
Kurzy měn | Akcie | Obchodní rejstřík | Zájezdy | Last minute | Meteobox | Bydlet | YAuto | Studium | M Mobil verze
Menu Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Pojištění COVID Volby

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Uživatel:
Upravit profil
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Zapomenuté heslo ?
Registrace nového uživatele