MONETA poskytla odklady za 34 miliard, polovina klientů již začala znovu splácet
Celkem 51 % klientů Skupiny MONETA, kteří v polovině března požádali o odklad svých splátek, již své finanční závazky začalo opět plnit. Koncem června vypršela první, tříměsíční lhůta platebního moratoria, kterou vedle zákonného půl roku stanovila sama banka.
„Podíl klientů, kteří se ve svých splátkách na hypotéku či spotřební úvěr zpozdili o více než měsíc, tvoří méně než 1 procento všech odložených splátek, v případě komerčních úvěrů pak tento podíl činí 1,5 %,“ potvrdil v této souvislosti Petr Toman, pod nějž sekce vymáhání pohledávek spadá. Na svůj standardní splátkový kalendář tak v průběhu července letošního roku přešlo téměř 21 tisíc klientů banky.
Aktuální vývoj v disciplíně splácení se tak podstatně neliší od doby před pandemií COVID-19. „Věříme, že námi nastavené procesy, jejich jednoduchost a především rychlost, byly nesmírně užitečnou investicí do kvalitních vztahů s našimi zákazníky. Tato investice se nám nepochybně vrátí v podobě věrnosti a ocenění naší snahy pomoci,“ prohlásil předseda představenstva MONETA Money Bank Tomáš Spurný.
Banka se dlouhodobě snaží své klienty proaktivně informovat o jejich nadcházejících splátkách tak, aby umožnila plánování rozpočtů domácností či soukromých firem.
MONETA také nabízí velmi snadnou cestu, jak platební moratorium případně prodloužit do konce zákonem stanoveného období. Tyto žádosti o prodloužení je schopna zpracovat do 24 hodin, tedy ve stejném standardu, který nastavila již v počátečním průběhu pandemie.
Od počátku této mimořádné situace skupina vyřídila 90 tisíc žádostí a umožnila tak odklady splátek více než 45 tisíc klientů napříč celou Skupinou MONETA.
MONETA Money Bank
MONETA Money Bank, a.s., je přední nezávislou českou bankou poskytující služby svým zákazníkům prostřednictvím celostátní pobočkové sítě. Od svého vstupu na Pražskou burzu cenných papírů v roce 2016 má banka silnou pozici v retailovém a zemědělském sektoru a svoje služby zaměřuje na malé a střední podniky. Mimo to banka poskytuje další produkty jako pojištění nebo investiční fondy. Klienti MONETA Money Bank tvoří přes 9 % populace České republiky a využívají její multikanálovou strategii, která zahrnuje více než 230 poboček, přes 630 bankomatů, digitální bankovní aplikaci, která je špičkou na trhu, a dále vlastní call centrum, smluvní prodejce automobilů, finanční zprostředkovatele a leasingové partnery.
Více informací na: www.moneta.cz
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.03.2024 Klíčové faktory úspěšného tradingu? Názor...
12.03.2024 XTB zvyšuje úroky z volných prostředků!
05.03.2024 XTB Online trading konference 2024 proběhne už...
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Michal Brothánek, AVANT IS
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Trhy excelují: Japonský Nikkei, americký Nasdaq a nejnověji i zlato dosahují historických maxim
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Spotřebitelská inflace dále ustupuje, meziroční růst již na inflačním cíli ČNB
Ali Daylami, BITmarkets
Vítězství Trumpa může zbrzdit rozvoj centralizovaných digitálních měn