Jak si lépe zorganizovat čas? Aneb lepší produktivita práce
Většina lidí se potýká v práci i osobním životě s prokrastinací. Odbíhání k nedůležitým věcem na rozdíl od těch, které je potřeba s velkou urgencí upřednostnit, je velice častá. Nyní vám proto popíšu, jak si lépe zorganizovat čas a mít lepší produktivitu práce…
Sepsala jsem pro vás pár rad a pravidel, které budete moci uplatnit v soukromém i profesním životě. To vám může pomoci udržet pořádek v úkolech a v zadaných povinnostech. Třeba vám pak zbyde více času na rodinu, přátele, koníčky a odpočinek.
7 tipů, jak docílit lepší organizace času
Následujícími tipy se můžete inspirovat nebo si je upravit podle svých vlastních potřeb. Jen se je konečně naučte používat. Uvidíte, že pak budete ve svém životě i práci mnohem spokojenější.
1. Každý úkol by měl být zadaný konkrétnímu člověku
Při zadávání úkolu v práci nepřiřazujte jeho splnění celému týmu. Zvolte konkrétní osobu, která bude za jeho dokončení zodpovědná. I kdybyste to měli být dočasně vy sami. Řešitele můžete měnit podle potřeby, ale vždy by měl být někdo zvolen.
2. Stanovte si termín dokončení úkolu
Chybou je definovat si úkoly, které je nutné dokončit bez toho, aniž byste si k nim přiřadili termín jejich dokončení. Pokud nebude mít daný úkol stanovenou dobu, do kdy by měl být nejpozději hotový, budete jej odkládat na dobu neurčitou. A pak to dopadá, že se k němu nikdy nedostanete.
Zkuste využívat programy k zadávání úkolů, před termínem dokončení vás sami upozorní. Většina z nich je bezplatná alespoň v základu. Využít lze např. Google kalendář, Freelo, Easy project a mnoho dalších. Jednotlivým úkolům můžete přiřadit důležitost i barvu notifikace.
3. Úkoly nemíchejte do jednoho
Nezadávejte si úkoly, které obsahují hned několik činností k vyřešení. Lepší je si zvolit hlavní cíl a k němu více podúkolů. Nebojte se je rozepsat, bude to pro vás přehlednější. Navíc pokud se jedná o spolupráci v týmu, všichni budete společně pod úkolem diskutovat a řešit nejrůznější postupy, pravděpodobně se v hromadné konverzaci ztratíte.
4. Zadání úkolů by mělo být srozumitelné
Jednotlivé úkoly by měly mít jasné a srozumitelné zadání. Ideálně by měl každý určený řešitel úkolu napsat zadavateli v pár větách, že pochopil, co má přesně dělat. Tak snadno předejdete nedorozumění a zdržení díky jeho nesprávnému vyřešení.
5. Zadávejte úkoly i sami sobě
Zadávání úkolů sami sobě je stejně efektivní, i když nepracujete s týmem dalších lidí. Budete tak mít přehled, co všechno máte dělat, jak jste s jednotlivými činnostmi daleko, případně si u nich zapisovat poznámky. Navíc hned jak úkol dokončíte, budete si jej moci odškrtnout a mít dobrý pocit z dobře vykonané práce.
6. Zapisujte si čas strávený u práce
Když si budete vést čas strávený u jednotlivých úkolů, budete mít lepší přehled o tom, jakou dobu vám zabere podobný problém. Tím si usnadníte další plánování práce. V týmu pak díky zaznamenávání času můžete analyzovat ziskovost projektů a celkovou efektivitu lidí v týmu.
7. Jednou za 3 měsíce udělejte revizi
Je na vás, jak často budete dělat revizi své práce. Některé úkoly jsou krátkodobé, další jsou dlouhodobějšího rázu. Někomu bude vyhovovat si projít seznam práce k dokončení na konci každého dne, týdne či měsíce. Nejpozději však každé tři měsíce proveďte revizi starých úkolů – promažte je, upravte zadání nebo změňte řešitele.
Pro aktuální videa z oblasti práce, personalistiky a marketingu odebírejte kanál Orange Academy. Vyplatí se to!
Autorka: Zuzana Klímová, garantka rekvalifikačního kurzu Online marketing, který probíhá v Praze, Brně, Ostravě a Zlíně.
https://orangeacademy.cz/kurzy-marketingu/rekvalifikacni-kurz-online-marketing
Orange Academy
Orange Academy se zabývá výukou rekvalifikačních kurzů a školení v oblasti účetnictví, mzdového účetnictví, personalistiky a marketingu. Dále nabízí jazykové kurzy s výukou angličtiny a němčiny přímými metodami Effective English® a Effektives Deutsch®. Od roku 1990 absolvovalo kurzy více než 20 000 účastníků ve 34 městech po celé ČR.
Více na https://orangeacademy.cz
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Marek Pokorný, Portu
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz