Zákazníci Starbucks se v červenci začali vracet pro svou kávu
Celosvětové tržby z prodejen otevřených déle než rok klesly o 40 %. Největší pokles prodejů byl v Americe, kde tržby klesly o 41 %, naopak prodeje v Číně klesly pouze o 19 %. Generální ředitel Starbucks Kevin Johnson uvedl, že prodeje v červenci se překlopily do plusu, což je znamení, že se tento kávový gigant zotavuje z Covid-19.
I přes karanténu otevřel Starbucks ve třetím čtvrtletí v čistém vyjádření 130 čistých nových provozoven, což je meziroční růst o 5 % a na konci období. Starbucks rovněž zrychlil zavádění konceptu rychlých kaváren bez možnosti posezení, ale má co dělat, aby v této nové éře opatrnosti přilákal zákazníky.
Konsolidované čisté výnosy klesly oproti předchozímu roku o 38 % na 4,2 miliardy USD, a to především kvůli ušlým tržbám během pandemie koronaviru. Přesto byl tento pokles o něco menší, než co očekával konsensus trhu.
Karanténa se promítla samozřejmě i do provozní marže GAAP na -16,7 % (oproti 16,4 % v předchozím roce).
Akcie Starbucks včera zakončily obchodní seanci s poklesem o 2,38 %. Dnes v pre-marketu naopak rostou o 5 %.
Zdroj: Starbucks, Bloomberg
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz