Bloomberg: Microsoft, Shopify, Zoom. Které aplikace půjdou více na dračku?
Digitální tržiště a aplikace na produktivitu zaměstnanců si mohou udržet silnou poptávku po svých produktech, domnívají se analytici Bloomberg Intelligence. Poptávka u většiny poskytovatelů cloudových aplikací by mohla příští rok prudce nárůst díky tomu, že firmy v post-virovém světě urychlily svůj posun k digitalizaci. Pojďme se podívat, jak analytici Bloomberg Intellingence pohlíží na poskytovatele front-office aplikací, které pomáhají v produktivitě pracovníků, e-shopů a back-office aplikací, jako jsou finance a personalistika.
Softwarové produkty, které zlepšují krátkodobou produktivitu a spolupráci mezi týmy, zaznamenávají nárůst při práci z domova. Kromě aplikací Microsoft Office, včetně nového produktu Teams, vidíme robustnější poptávku po Slacku, Webexu společnosti Cisco a Zoomu. Aplikace, které podporují digitální obchodní transakce, například Adobe Cloud dokumentů a DocuSign, mohou také v následujících 12–24 měsících zaznamenat silnou poptávku.
Krátkodobým dopadem této poptávky bude pravděpodobně růstu uživatelů, ale naopak nižší prodeje vzhledem k prodlevě mezi zkušebními verzemi a placeným předplatným. Je ale vysoce pravděpodobné, že lidé budou tyto produkty používat i po odeznění pandemie, až se zaměstnanci vrátí do práce.
Obchodní softwarové produkty založené na cloudu od společností Shopify a Salesforce.com by měly v příštích 12 měsících zaznamenat silnou poptávku nových uživatelů, jak maloobchodní prodejny přecházejí do digitálního prostředí. Produktivita prodeje a zákaznický servis by mohly být další velkou kategorií, která by mohla zaznamenat oživení, a to možná již v druhé polovině roku. Tyto front-office aplikace jsou rozhodující pro navýšení tržeb a udržení klientů, čímž by je měly firmy při financování upřednostňovat před back-office funkcemi.
Ty by naopak mohly kvůli úzkým IT rozpočtům utrpět. Jedná se o oblasti, jako je plánování podnikových a lidských zdrojů. Zde by mohlo v blízké budoucnosti dojít k oddálení nových objednávek, a to konkrétně pro společnosti jako SAP, Workday a Oracle. Poptávka po těchto produktech se však může vrátit začátkem roku 2021, až se podmínky znormalizují.
Zdroj: Bloomberg Intelligence
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz