České výrobky v oblasti zdravé výživy bodují v Mongolsku
České výrobky v oblasti zdravé výživy bodují v Mongolsku
02.07.2020 / 07:24 | Aktualizováno: 02.07.2020 / 08:33
Mongolsko, stepní horská země bílých jurt, stád ovcí, koz, velbloudů a koní. Dnešní obyvatelstvo však spíše potkáme ve městech než v odlehlých stepích, je v kontaktu s okolním světem napříč všemi kontinenty, sleduje novinky od AI přes digitalizaci a pěstuje zdravý životní styl.
Současného trendu zdravého životního stylu se chopila firma Tarva Living, která s nabídkou organických potravin a ingrediencí získala prémiový trh a aspiruje na hlavní značku zdravé výživy v Mongolsku. Ačkoliv společnost byla založena teprve před deseti měsíci, již v březnu 2020 na mongolský trh uvedla 40 zahraničních produktů zdravé výživy, z nichž 21 nese českou značku Lifefood Czech Republic a 3 Topnatur. Nabídka Tarva Living zahrnuje snack tyčinky, proteinové tyčinky, sušenky, čokolády, speciální mouky a nápoje. Výrobky splňují požadavky organických, bezlepkových, bezlaktózových, veganských a živých potravin. Produkty nejsou geneticky upravené. V brzké době chce Tarva Living představit i výrobky GOLDIM, a to kojeneckou mléčnou výživu, kozí mléko, dětské cereálie a čaje, čaje pro kojící matky a keto produkty.
Výrobky Lifefood Czech Republic a Topnatur lze v hlavním městě Ulánbátaru zakoupit na 35 prodejních místech, ve velkých obchodních řetězcích, specializovaných Bio obchodech, na trzích, na dvou místech pak i v Erdenetu a jednom v Darkhanu. Dva online obchody navíc distribuují zboží do 21 mongolských provincií. Tarva Living zahajuje přijímání objednávek také prostřednictvím Facebooku a telefonických hovorů. Otevřena je vzorová prodejna v Khanhills, kde distributor zákazníkům poskytuje informace o produktech, nabízí výživové poradenství a ochutnávky. O ingredience se rovněž zajímají řetězové restaurace Loving Huts a Vegan.
Cílovou skupinou jsou v Mongolsku ženy ve věku od 20 do 50 let, lidé s potřebou bezlepkové a bezlaktózové výživy, maminky, vegani, vegetariáni a vlastně všichni, kteří se o zdravé produkty jakkoliv zajímají. Kampaň Fit and Slim oslovila 800 potenciálních zákazníků ve věku 18-35 let.
V Mongolsku ještě v nedávné minulosti bylo doslova nemožné zakoupit výrobky zdravé výživy, v běžných obchodech zkrátka nebyly. Spotřebitelé si produkty si museli objednávat ze zahraničí, přičemž trvalo i měsíc, než se zboží do Mongolska dostalo a nákup byl poměrně drahou záležitostí. I díky této mezeře na trhu se Tarva Living podařilo v řádu několika měsíců získat loajální zákazníky.
Společnost Tarva Living rozhodně svou škálu nabídky neuzavírá. Uvítá spolupráci s dalšími českými dodavateli, kteří jí nabídnou cenově dostupné bio/zdravé/bez cukru/ bezlepkové produkty jako bonbóny, džusy, sušenky, hotový chléb a cukrovinky, dále pak i biopotraviny pro gastronomii a zpracovatele (cizrna, quinoa, hnědá rýže, bezlepkové těstoviny), balený sáčkový bezkalorický cukr, náhražky cukru, organické/veganské dětské výrobky, keto-friendly výrobky, veganské výrobky pro kojence, ekologické výrobky, resp. výrobky šetrné k životnímu prostředí
Iva Šustáková, ekonomická diplomatka Velvyslanectví ČR v Ulánbátaru
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz