(Kurzy.cz)
Conectart: Home office se osvědčil. CZ firmy omezí velikost pronajímaných kanceláří
O alternativních způsobech v čele s home office se na trhu práce diskutuje už pár let. Vlivem pandemických opatření si nyní mnozí z nás tenhle benefit vyzkoušeli na vlastní kůži. S jakými výsledky? Podle průzkumu společnosti Conectart by přes 85 % oslovených zaměstnanců chtělo v určité míře využívat práci z domova i v post-covidové době. Nezaznamenali totiž žádný pokles produktivity. Samotné callcentrum bude více fungovat online a chystá snížení kancelářské plochy až o 20 %.
Celkem 43 % oslovených pracovníků dokáže udržet na home office stejný pracovní výkon jako v kanceláři. 38 % je dokonce ještě produktivnější. Není proto takovým překvapením, že by tuhle alternativní formu chtělo přes 85 % respondentů ve své práci aplikovat i po vyřešení současné koronavirové situace. Téměř 32 % ve většině týdne (3–4 dny), 28 % by pak nejčastěji volilo 1–2 dny v týdnu.
Průzkum realizovalo tuzemské největší kontaktní centrum
Conectart, a to na základě vlastní zkušenosti, kdy vedení muselo
v minulých měsících přesunout více jak 800 operátorů na home office. Díky
nástrojům na měření kvality však ve společnosti zjistili, že produktivita
zaměstnanců nijak neklesla. „Práce na
dálku je u nás dostupným benefitem a určité procento lidí ho běžně využívá.
Pomáhá nám to udržet si šikovné pracovníky, kteří tak lépe kloubí pracovní a
osobní život,“ komentuje generální ředitel společnosti Conectart Petr Studnička. „Teď v době koronaviru jsme online kapacity ještě navýšili, což
ale nebyl žádný problém, protože už z minulosti máme potřebné softwarové vybavení. Pracovníkům tak
stačí počítač s internetem, do systému se připojí odkudkoli ze světa,“ vysvětluje.
Úspora času i nákladů spojených s dojížděním, snazší skloubení práce s osobním životem, větší pohodlí a klid na práci, vyšší soustředění. To jsou hlavní benefity, které pracovníky lákají v rámci práce mimo kancelář. Také firmy však mohou vidět určité benefity. Například finanční úspora za pronajímané kancelářské prostory. „Ukázalo se, že online práce nám dává smysl, takže se chystáme home office zavést pravidelně a ušetřit tak na pronájmu. Vyplatí se nám to i se započítáním kompenzací nákladů a příplatků za práci z domova, které poskytujeme našim zaměstnancům už nyní. Do budoucna tak plánujeme snížit současnou kancelářskou plochu až o pětinu,“ dodává Petr Studnička.
Průzkum společnosti Conectart byl realizován prostřednictvím platformy Netquest v květnu 2020. Odpovídalo celkem 206 respondentů.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Patrik Kostyo, Occollo
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.