Tiskové zprávy  |  18.06.2020 10:39:01

Průzkum PR Network: Koronavirus dotlačil agentury k digitální transformaci a prověřil hodnoty public relations

Po několika měsících karantény a prvním rozvolňování opatření začínají PR profesionálové odhadovat další vývoj trhu na základě bilance uplynulého období. Podle průzkumu mezi 21 agenturami z globální sítě PR Network přinesla epidemie do oboru řadu výzev, inovací, ale také potvrdila roli kvalitně zpracovaných informací a srozumitelné komunikace. Do budoucna doporučují oslovení šéfové agentur od Mexika po Taiwan hlavně optimistický přístup, digitální transformaci oboru a pokračování v PR a marketingových kampaních.

Průzkum vznikl ve spolupráci s Creative Consulting Group. Majitelů a manažerů PR a reklamních agentur se konzultanti ptali na zhodnocení stávající situace v oboru a rady pro klienty i zaměstnance. Pandemie reklamní a komunikační byznys podle respondentů citelně zasáhla. Firmy se musely vyrovnat hlavně s úbytkem klientů, změnou typu poptávek, restrukturalizací týmu a digitalizací workflow.

Budoucnost oboru vidí dotazované světové agentury spíše optimisticky. Doporučují pokračovat v nastartované digitalizaci workflow a využívání online nástrojů a technologií v PR. „Je to příležitost přijmout nové technologie a trendy, které mohou urychlit digitální transformaci našeho byznysu,“ vysvětluje Héctor Lira Hevia z mexické agentury F1rstcomm Communicacion.

„Význam interní komunikace a digitálních kanálů se stále zvětšuje. V době, kdy se Británie zotavuje, se na ně soustředíme nejvíce,“ potvrzuje z druhé strany oceánu Richard Postins, Managing Director britské agentury Prova PR.

Několik měsíců trvající pandemie přinesla oboru kromě výzev i pozitivní signály. Zatímco marketingové rozpočty klientů se spíše snižovaly, zájem o komunikační disciplíny stagnoval nebo mírně rostl. „Pro agentury byla krize příležitostí ke zvýšení efektivity práce týmů, rozšíření a inovaci služeb, ale také širší kooperaci s dalšími agenturami napříč trhem,“ říká Petr Lesenský, majitel agentury Lesensky.cz, která se ankety zúčastnila za Českou republiku.

Podobný názor zastává i spolumajitelka italské agentury Soluzione Group Anna Pelucchi. Krize podle ní ukázala hodnotu PR. Poskytování správných informací, okamžitě a se správným tone of voice se stalo pro řadu firem i institucí hlavní prioritou.

Z průzkumu mezi agenturami také vyplývá, že kromě zdravotních témat se během pandemie dostala do popředí i společenská odpovědnost firem – ty podniky, které se zapojily do pomoci během krize, ji ve spolupráci s agenturami chtěly aktivně a citlivě komunikovat.

Z rad klientům se v anketě nejčastěji opakoval apel na udržení rozpočtů. Odborníci doporučují rozpočty zásadně nesnižovat a vytrvat v komunikaci. „Dejte více péče zaměstnancům, dodavatelům i komunitě,“ uzavírá Jacky Cheng z čínské agentury CommNow. V souvislosti s dopady pandemie a změnami ekonomiky by však firmy měly nastavit nové cíle kampaní a více dbát na transparentnost.

 

O agentuře Lesensky.cz
Agentura Lesensky.cz působí na trhu od roku 2009 a svými referencemi se řadí mezi přední agentury v ČR. Byznys v mediální oblasti vystavěla na seriózním vztahu s novináři a zručné práci s informacemi. V současné době se agentura specializuje na komplexní marketingové služby, které propojuje s moderním PR díky svému konceptu PR 360®. V roce 2017 agentura spustila studentský projekt PR Gang, o rok později otevřela vlastní vzdělávací centrum PR Akademie a stala se jediným mimopražským členem APRA. Od roku 2019 je rovněž členem světové sítě agentur Public Relations Network s exkluzivitou pro Česko a Slovensko.

O Public Relations Network
PRN je jednou z největších mezinárodních sítí nezávislých PR agentur z 30 zemí světa s více než 80 kancelářemi ve městech na pěti kontinentech. Špičky v oboru z jednotlivých zemí propojuje od roku 1995. Na pravidelných setkáních členové sdílejí své zkušenosti se sestavováním mediálních kampaní a v rámci spolupráce připravují pro klienty prezentace s celosvětovým dosahem.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19


Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:

30.01.2024  Sodexo Benefity jsou nyní Pluxee Pluxee Česká republika (Pluxee ČR)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688