Markéta Höfferová (Kurzy.cz)
Tiskové zprávy  |  18.06.2020 10:39:01

Průzkum PR Network: Koronavirus dotlačil agentury k digitální transformaci a prověřil hodnoty public relations


Po několika měsících karantény a prvním rozvolňování opatření začínají PR profesionálové odhadovat další vývoj trhu na základě bilance uplynulého období. Podle průzkumu mezi 21 agenturami z globální sítě PR Network přinesla epidemie do oboru řadu výzev, inovací, ale také potvrdila roli kvalitně zpracovaných informací a srozumitelné komunikace. Do budoucna doporučují oslovení šéfové agentur od Mexika po Taiwan hlavně optimistický přístup, digitální transformaci oboru a pokračování v PR a marketingových kampaních.

Průzkum vznikl ve spolupráci s Creative Consulting Group. Majitelů a manažerů PR a reklamních agentur se konzultanti ptali na zhodnocení stávající situace v oboru a rady pro klienty i zaměstnance. Pandemie reklamní a komunikační byznys podle respondentů citelně zasáhla. Firmy se musely vyrovnat hlavně s úbytkem klientů, změnou typu poptávek, restrukturalizací týmu a digitalizací workflow.

Budoucnost oboru vidí dotazované světové agentury spíše optimisticky. Doporučují pokračovat v nastartované digitalizaci workflow a využívání online nástrojů a technologií v PR. „Je to příležitost přijmout nové technologie a trendy, které mohou urychlit digitální transformaci našeho byznysu,“ vysvětluje Héctor Lira Hevia z mexické agentury F1rstcomm Communicacion.

„Význam interní komunikace a digitálních kanálů se stále zvětšuje. V době, kdy se Británie zotavuje, se na ně soustředíme nejvíce,“ potvrzuje z druhé strany oceánu Richard Postins, Managing Director britské agentury Prova PR.

Několik měsíců trvající pandemie přinesla oboru kromě výzev i pozitivní signály. Zatímco marketingové rozpočty klientů se spíše snižovaly, zájem o komunikační disciplíny stagnoval nebo mírně rostl. „Pro agentury byla krize příležitostí ke zvýšení efektivity práce týmů, rozšíření a inovaci služeb, ale také širší kooperaci s dalšími agenturami napříč trhem,“ říká Petr Lesenský, majitel agentury Lesensky.cz, která se ankety zúčastnila za Českou republiku.

Podobný názor zastává i spolumajitelka italské agentury Soluzione Group Anna Pelucchi. Krize podle ní ukázala hodnotu PR. Poskytování správných informací, okamžitě a se správným tone of voice se stalo pro řadu firem i institucí hlavní prioritou.

Z průzkumu mezi agenturami také vyplývá, že kromě zdravotních témat se během pandemie dostala do popředí i společenská odpovědnost firem – ty podniky, které se zapojily do pomoci během krize, ji ve spolupráci s agenturami chtěly aktivně a citlivě komunikovat.

Z rad klientům se v anketě nejčastěji opakoval apel na udržení rozpočtů. Odborníci doporučují rozpočty zásadně nesnižovat a vytrvat v komunikaci. „Dejte více péče zaměstnancům, dodavatelům i komunitě,“ uzavírá Jacky Cheng z čínské agentury CommNow. V souvislosti s dopady pandemie a změnami ekonomiky by však firmy měly nastavit nové cíle kampaní a více dbát na transparentnost.

 

O agentuře Lesensky.cz
Agentura Lesensky.cz působí na trhu od roku 2009 a svými referencemi se řadí mezi přední agentury v ČR. Byznys v mediální oblasti vystavěla na seriózním vztahu s novináři a zručné práci s informacemi. V současné době se agentura specializuje na komplexní marketingové služby, které propojuje s moderním PR díky svému konceptu PR 360®. V roce 2017 agentura spustila studentský projekt PR Gang, o rok později otevřela vlastní vzdělávací centrum PR Akademie a stala se jediným mimopražským členem APRA. Od roku 2019 je rovněž členem světové sítě agentur Public Relations Network s exkluzivitou pro Česko a Slovensko.

O Public Relations Network
PRN je jednou z největších mezinárodních sítí nezávislých PR agentur z 30 zemí světa s více než 80 kancelářemi ve městech na pěti kontinentech. Špičky v oboru z jednotlivých zemí propojuje od roku 1995. Na pravidelných setkáních členové sdílejí své zkušenosti se sestavováním mediálních kampaní a v rámci spolupráce připravují pro klienty prezentace s celosvětovým dosahem.


Více zpráv k tématu Koronavirus COVID-19

Út 10:08  Koronavirus drtí exporty (Komentář) Investiční bankovnictví (Komerční banka)
06.07.2020  The Economist: Kde udeří COVID-19, ukáže se pravda Patria (Patria Finance)
03.07.2020  Koronavirus bankovky neničí, lidé jich hromadí více Patria (Patria Finance)
Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Průzkum PR Network: Koronavirus dotlačil agentury k digitální transformaci a prověřil hodnoty public relations

Diskuze a názory uživatelů na téma: Průzkum PR Network: Koronavirus dotlačil agentury k digitální transformaci a prověřil hodnoty public relations

Na dané téma nejsou žádné názory.



Přečtěte si také:

13.11.2015Gartner: Algoritmy urychlují růst hodnoty v digitální ekonomice Ekonomický deník (Ekonomický deník)
10.03.2010Digitální agentury se spojily Strategie.cz (Strategie.cz)
18.12.2009Digitální PR jede Strategie.cz (Strategie.cz)




Zobrazit sloupec 
Kurzy měn | Akcie | Obchodní rejstřík | Zájezdy | Last minute | Meteobox | Bydlet | YAuto | Studium | E
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Dluhopisy Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Koronavirus

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2020

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů | Cookies