Podnikání  |  21.05.2020 10:10:08

Výrobci mění způsob distribuce zboží, na přímý prodej v e-shopech přecházejí i lihovary nebo nábytkáři

Výrobci z různých odvětví začali v posledních měsících výrazněji nahrazovat klasický model distribuce zboží prostřednictvím velkoobchodů a maloobchodních poboček online prodejem v e-shopech. Nový internetový obchod si podle poskytovatele e-shopových řešení Shoptet jen v dubnu zprovoznilo 210 takových podniků. Patří mezi ně například výrobci lihovin, hraček nebo nábytku. Hlavním důvodem je vytvoření jednoduchého prodejního kanálu, který může fungovat za jakékoliv situace.

Největší česká platforma pro e-shopová řešení Shoptet zaznamenala během dubna výrazný nárůst internetových obchodů mezi výrobci, kteří ještě donedávna využívali klasický model distribuce. Tedy takový, kdy zboží putuje do velkoobchodů a poté do maloobchodních prodejen. „Důvod vzniku těchto e-shopů vidíme částečně v reakci na aktuální situaci, kdy online prodeje výrazně rostou. Již před pandemií se u nás ale registrovaly různé výrobní firmy, které chtěly začít využívat výhodu jednoduchosti online prodeje. Jednalo se však o nižší desítky takových měsíčně, nyní je to několikanásobně více,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Lihovary, nábytkáři i řezníci

Mezi firmy, které se za minulý měsíc pustily do tvorby vlastního e-shopu, patří například výrobci alkoholu, hraček, designového nábytku, ale také třeba řeznictví. Online prodej se tedy začíná stále více týkat i produktů, jejichž koupě byla donedávna bez nutnosti vidět je na vlastní oči přinejmenším neobvyklá. „Pro výrobce je online prodej přes e-shop výhodný z finančního i časového hlediska. Představuje levný distribuční kanál s nízkými náklady na provoz. V případě uzavření kamenných poboček, jako tomu bylo během karantény, e-shop umožňuje i nadále pokračovat v podnikání. Zákazníkům navíc přináší pohodlnější způsob nakupování, zájem o nákupy přes internet je nezpochybnitelný,“ vysvětluje Miroslav Uďan.

Rostoucí online prodej potravin

Právě potraviny patří v letošním roce mezi segmenty, které zaznamenají největší meziroční nárůst objemu online prodejů. Podle dat portálu Česká e-commerce aktuálně tvoří sedm procent z veškerého sortimentu, který se prodává v českých e-shopech. „Růst online prodeje potravin je sice dlouhodobý trend, současná situace jej ale významně urychlí. Velká část spotřebitelů, kteří začali kupovat potraviny přes internet až během karantény, si na tento způsob zvykla a již u něj zůstane,“ dodává Miroslav Uďan z Shoptetu.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688