Marketing a média  |  20.05.2020 12:30:06

iRozhlas: Jak České dráhy nakupovaly reklamu? Nestandardně..

Národní dopravce České dráhy podle článku iRozhlasu od roku 2015 nakupoval nestandardně reklamní prostor. Jednak při celkovém pohledu na reklamní trh neúměrně vysokou část utratil u jediné mediální skupiny, tedy nakupoval nerovnoměrně - a touto skupinou byla mediální skupina Mafra, tedy vydavatelství spadající do svěřeneckého fondu premiéra Babiše. Dalším zajímavým momentem je, že se tak stalo bez výběrového řízení. 

Zopakujme si, že České dráhy jsou národním dopravcem, jehož jediným akcionářem je Česká republika. Měl by tedy hospodařit transparentně, uzavírat smlouvy většího objemu co nejvýhodněji s partnery vybranými formou výběrového řízení. Existuje i veřejný Registr smluv a je otázka, zda by smlouvy neměly být (až na výjimky) zde zpřístupněny.

Mediální skupina Mafra je jednou z největších mediálních společností na českém trhu, vydává deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny, do skupiny patří weby iDnes, Lidovky, bezplatné Metro a 5plus2, rádio Impuls a televize Óčko. Agrofert, vlastněný tehdy Andrejem Babišem koupil skupinu v roce 2013, premiér pak společnost v roce 2017 vložil do svěřeneckého fondu. 

Reportáž Radiožurnálu a článek iRozhlasu, které vycházejí z interního materiálu Českých drah, který se jejich novinářům podařilo získat a jejichž pravost si autoři reportáže ověřili,  upozorňují, že například Czech News Center, vydavatel nejčtenějšího deníku Blesk a jeden z lídrů na českém mediatrhu sice také získal inzerci od ČD, ale v řádu nižší. 

Reportáž celkově naznačuje, že České dráhy zvýhodňovaly média Agrofertu a nakupovaly reklamní prostor přednostně u této mediální skupiny, a také že na vedení společnosti byl vyvíjen určitý tlak, aby se tak dělo, což uvedl i bývalý ředitel ČD Miroslav Kupec.  

České dráhy se proti reportáži důrazně ohradily a ve svém tiskovém prohlášení reagující na zmíněné informace uvedly, že reportáž vychází ze zavádějící interpretace nijak nestrukturovaných interních čísel, které byly získány nezákonnou cestou

Mediální odborníci zmínění v článku (Denisa Hejlová, Ondřej Drábek, Jiří Mikeš, Karel Hvížďala a další) nicméně v článku uvádějí, že zvolená marketingová strategie Českých drah se jim jeví nestandardní vzhledem k široké cílové skupině, na kterou by měla být zaměřena. 

Zdroj: iRozhlas
tz Českých drah 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688