(Kurzy.cz)
Google a spol. čeká silný propad příjmů, velké cestovatelské firmy chystají razantní snížení reklamních výdajů
Alphabet dnes odpoledne zveřejní své výsledky za 1Q roku.
V souvislosti s koronavrovou globální pandemií se počítá s výrazným propadem reklamních příjmů dceřiného Googlu. Globální lídři cestovatelského sektoru avizovali razantní snížení svých reklamních výdajů.
Expedia, která vloni utratila na vyhledávači 5 mld. USD hodlá letos utratit méně než 1 mld. USD.
Samotný Google pak upřesnil, že objem vyhledávání spojeného s cestováním se propadl o 50% oproti předkoronavirovém stavu.
Google generuje 99% veškerých tržeb mateřské Alphabet. Plných 84% příjmů Googlu bylo vygenerováno prodejem reklamy (135 mld. USD). Zbytek připadl na cloudové služby , HW a další formy podnikání.
Akcie Googlu od svého maxima z poloviny února přišly již o 19%.
Propad reklamních příjmů se bude dotýkat dalších internetových jako jsou Facebook, Amazon, a další internetoví lídři.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz