Iva Mottlová (Asseco Solutions)
Okénko pro podnikatele  |  08.04.2020 09:42:48

Jak optimalizovat expediční proces a ušetřit tak stovky tisíc ročně

Společnost GUMEX je expertem na hadice a těsnění. Ve svém sortimentu nabízí přes 10 000 položek, které distribuuje více než 12 tisícům zákazníků z řad firem a živnostníků Česka a Slovenska. V roce 2016 se rozhodla zautomatizovat proces expedice zboží a ovládat ho přímo z podnikového informačního systému. Co všechno jí změna přinesla a jak dokázala ušetřit práci dvou lidí při nárůstu expedice o 15 %?

 

 

Expedice v B2B byla oříškem

Před říjnem 2016, kdy firma začala využívat Konektor na Balíkobot pro HELIOS , vypadala expedice zboží v GUMEXU následovně. Nejprve skladník připravil a označil zásilku interním identifikačním štítkem. Následně k ní fakturantka ručně připravila fakturu, načež dispečer dopravy opět ručně vygeneroval štítek ze systému dopravce, který nalepil na zásilku, ke které přidal již připravenou fakturu. Takto vypadá běžný expediční proces v mnoha firmách, které využívají služeb externích přepravců.

Jenže s tím byly spojeny také určité problémy. Zaprvé, firma působící ve dvou zemích využívala služeb tří různých dopravců To obnášelo zvládat práci se třemi různými systémy, podle toho, kterého dopravce bylo nutné pro danou zásilku použít. Zadruhé, ani jeden z těchto systémů nebyl přímo napojen na HELIOS Orange. Právě kvůli tomu bylo nutné ručně zpracovávat štítky. Jenže mnohem větší problém nastával při dohledávání zásilek, která byla zdlouhavá a nebylo možné ji provádět jednoduše z HELIOSu. V součtu se jednalo o souběh několika časově náročných činností, které ve finále muselo vykonávat množství různých zaměstnanců, který si vyžádal na 620 člověkodní ročně, tj. neuvěřitelných 4960 člověkohodin.

 

Jak to vypadá s Balíkobotem

Díky možnosti propojit HELIOS Orange přímo s expediční službou Balíkobot, která jde využívat i pro expedici celých palet, což je ideální pro logistiku v B2B segmentu, se změnil kompletní proces expedice zboží. Celá implementace přitom zabrala pouhé dva týdny. Po technické stránce se totiž jedná pouze o doinstalování a nastavení Konektoru na Balíkobot. S tím však souvisí i změny některých procesů a změna expedičního partnera. A jak to funguje v GUMEXU teď?

Zaprvé, fakturu i štítek si vygeneruje přímo skladník sám, v rámci jediné operace, a prostřednictvím svého přenosného terminálu. Vytištěnou fakturu pak přibalí přímo k dodávce zboží, na kterou také nalepí jediný štítek. Práce fakturantky i dispečera dopravy tak zcela odpadla.

Zadruhé, sledování zásilek je nyní možné přímo z HELIOSu. Navíc na něj lze navázat i další automatizované aktivity, jako je třeba odeslání poděkování zákazníkovi po doručení zásilky. Konektor na Balíkobot  navíc umožňuje řešit i případné reklamační procesy, včetně kontroly vrácené zásilky a zpětného naskladnění. 

 

Co to GUMEXU přineslo
Tato zásadní změna GUMEXU přinesla nečekaně velké finanční úspory. Jak bylo řečeno již výše, GUMEX působí na dvou trzích. V domovském Česku odesílá každý měsíc přibližně 2 800 zásilek, na sousedním Slovensku jich je okolo pěti set. Investice do Konektoru na Balíkobot  se firmě vrátila za pouhé dva měsíce. Díky zásadní optimalizaci expedičního procesu popsané výše totiž firma ušetří přes 750 000 ročně jen na personálních nákladech. A to vše i přesto, že došlo k nezanedbatelnému 15 % nárůstu expedovaných zásilek. A jak expedujete ve firmě zásilky vy?

Iva Mottlová

Iva Mottlová pracuje ve firmě Asseco solutions a.s. již 15 let a v posledních dvou letech je na pozici Key Account Managera pro integrační řešení systémů HELIOS Orange a HELIOS Green. Stará se o partnerská řešení, která jsou úzce provázaná se systémy HELIOS a tím zákazníkům nabízí řešení specifických potřeb bez nutnosti vybírat a napojovat specializovaná řešení.



Asseco Solutions, a.s.

Asseco Solutions je největším producentem podnikových informačních systémů na českém a slovenském trhu. Softwarové aplikace z jeho produkce jsou distribuovány i na dalších trzích v rámci střední Evropy. Společnost se zabývá nejen vývojem, ale také implementací a podporou specializovaných systémů a již téměř 30 let přináší svým zákazníkům nejmodernější technologie.

Podnikové informační systémy HELIOS z produkce Asseco Solutions plně pokrývají potřeby velkých, středních i malých firem a ostatních ekonomických subjektů v nejrůznějších oblastech působení.

Více na www.helios.eu.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

26.03.2024  5 důvodů, proč by měl e-shop outsourcovat logistiku Michal Petrák (Comgate)
17.03.2024  Jak proměnit svůj relax s golfovou holí v nejlepší investici roku? Exkluzivní... Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
02.03.2024  Proč je dovolená na Maledivách skvělou investicí do vašeho zdraví a pohody Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688