mdcr.cz (MD ČR)
Doprava  |  01.04.2020 00:00:00

Koridorový úsek z Velimi do Poříčan čeká rekonstrukce

Koridorový úsek z Velimi do Poříčan čeká rekonstrukce
1. 4. 2020Média a tiskové zprávy

Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce traťového úseku z Velimi do Poříčan, který patří mezi nejfrekventovanější na české železniční síti. Stavba bude spolufinancovaná z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky (EIB). Stavbu s celkovými investičními náklady 3,83 miliardy zrealizuje sdružení SWIETELSKY Rail CZ + Subterra a.s..

„Jde o vůbec první stavbu financovanou z nového programu CEF Blending. Ten je zaměřený především na již dříve modernizované části koridorů. Konkrétně v tomto případě projdou přestavbou mezistaniční úseky VelimPečky a PečkyPoříčany a stanice Velim a Poříčany. Stanice Pečky bude rekonstruována v rámci samostatné akce, kterou už také připravujeme,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. První výluky v souvislosti se stavbou začnou letos v červnu, celá stavba potrvá do konce roku 2022.

Rekonstruovaný úsek začíná v železniční stanici Poříčany, kde byla před nedávnem dokončena modernizace všech nástupišť spojená s vybudováním bezbariérového přístupu a prodloužením podchodu pod celým kolejištěm. Nyní na to naváže rekonstrukce staničních kolejí a také více než dvacítky výhybek. Součástí prací na železničním spodku pak bude obnova odvodnění.

Mezi Velimí a Pečkami, respektive mezi Pečkami a Poříčany je navržena celková přestavba železničního spodku i svršku. V rámci stavby budou nově vybudovány odbočky v Cerhenicích a v Tatcích, které budou sloužit ke zvýšení variability řízení provozu v silně vytíženém úseku. Nástupiště na zastávkách v Cerhenicích a Tatcích budou tvořit konzolové desky s normovou výškou 550 mm nad temenem kolejnice a bezbariérovým přístupem. Železniční stanice Velim i obě zastávky získají nový informační systém a moderní mobiliář.

V uvedeném úseku se zrekonstruuje pět železničních mostů, současně dojde ke zrušení nevyužívaného železničního přejezdu v Dobřichově. Zároveň dojde k rozšíření protihlukových opatření. Kompletní výměnou projde trakční vedení včetně všech součástí. Zlepší se také technický stav ohřevů výhybek, rozvodů nízkého napětí a osvětlení.

Součástí projektu je rovněž obnova a rozšíření funkcionalit staničního zabezpečovacího zařízení ve Velimi a v Pečkách. V Poříčanech se vybuduje zcela nové staniční zabezpečovací zařízení. V traťových úsecích se bude instalovat nový centralizovaný elektronický automatický blok, v důsledku toho dojde k potřebné úpravě softwaru.

Celkové investiční náklady stavby činí 3,830 miliardy bez DPH. Projekt bude v rámci nástroje CEF Blending spolufinancovaný Evropskou unií do výše 20 % způsobilých nákladů na realizaci a financovaný z úvěru EIB až do výše 50 % celkových investičních nákladů. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688