Koridorový úsek z Velimi do Poříčan čeká rekonstrukce
Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce traťového úseku z Velimi do Poříčan, který patří mezi nejfrekventovanější na české železniční síti. Stavba bude spolufinancovaná z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky (EIB). Stavbu s celkovými investičními náklady 3,83 miliardy Kč zrealizuje sdružení SWIETELSKY Rail CZ + Subterra a.s..
„Jde o vůbec první stavbu financovanou z nového programu CEF Blending. Ten je zaměřený především na již dříve modernizované části koridorů. Konkrétně v tomto případě projdou přestavbou mezistaniční úseky Velim – Pečky a Pečky – Poříčany a stanice Velim a Poříčany. Stanice Pečky bude rekonstruována v rámci samostatné akce, kterou už také připravujeme,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. První výluky v souvislosti se stavbou začnou letos v červnu, celá stavba potrvá do konce roku 2022.Rekonstruovaný úsek začíná v železniční stanici Poříčany, kde byla před nedávnem dokončena modernizace všech nástupišť spojená s vybudováním bezbariérového přístupu a prodloužením podchodu pod celým kolejištěm. Nyní na to naváže rekonstrukce staničních kolejí a také více než dvacítky výhybek. Součástí prací na železničním spodku pak bude obnova odvodnění.
Mezi Velimí a Pečkami, respektive mezi Pečkami a Poříčany je navržena celková přestavba železničního spodku i svršku. V rámci stavby budou nově vybudovány odbočky v Cerhenicích a v Tatcích, které budou sloužit ke zvýšení variability řízení provozu v silně vytíženém úseku. Nástupiště na zastávkách v Cerhenicích a Tatcích budou tvořit konzolové desky s normovou výškou 550 mm nad temenem kolejnice a bezbariérovým přístupem. Železniční stanice Velim i obě zastávky získají nový informační systém a moderní mobiliář.
Součástí projektu je rovněž obnova a rozšíření funkcionalit staničního zabezpečovacího zařízení ve Velimi a v Pečkách. V Poříčanech se vybuduje zcela nové staniční zabezpečovací zařízení. V traťových úsecích se bude instalovat nový centralizovaný elektronický automatický blok, v důsledku toho dojde k potřebné úpravě softwaru.
Celkové investiční náklady stavby činí 3,830 miliardy Kč bez DPH. Projekt bude v rámci nástroje CEF Blending spolufinancovaný Evropskou unií do výše 20 % způsobilých nákladů na realizaci a financovaný z úvěru EIB až do výše 50 % celkových investičních nákladů. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz