“Desítkám tisíc našich úvěrových klientů v důsledku epidemie
koronaviru dramaticky poklesly příjmy. V tuto chvíli potřebují jak peníze na zajištění každodenních potřeb, tak alespoň trochu klidu a jistoty, že situaci zvládnou. Pevně věřím, že tříměsíční odklad splátek jim v tom pomůže,” říká Tomáš Salomon, předseda představenstva a generální ředitel
České spořitelny. “Klienti, kteří využijí možnosti odkladu, budou moci na své
úvěry na tři měsíce zcela zapomenout. Nebudou muset v průběhu tří měsíců platit žádné splátky ani poplatky. Mají-li sjednané
pojištění schopnosti splácet, plně je za ně po dobu odkladu uhradíme,” doplnil Salomon.
Právě délka odkladu splátek o 3 měsíce odlišuje odklad v důsledku
koronaviru od standardní možnosti odložení splátek. Standardně
Česká spořitelna umožňuje odklad splátek pouze o 1 měsíc.
“Žádosti budeme vyřizovat zcela online přes formulář na našem webu a maximálně rychle. Klienti mohou žádat o odklad splátek u všech svých splátkových
úvěrů, které u
Spořitelny mají. K doložení žádosti budeme od klientů požadovat popis toho, jak konkrétně probíhající pandemie zhoršila jejich schopnost splácet. Musíme eliminovat riziko zneužití odkladu, abychom tak mohli poskytnout odklad maximálnímu počtu skutečně postižených klientů,” doplnil Salomon.
Důvody, na jejichž základě bude klientům přiznána možnost odkladu splátek, mohou být například následující:
ošetřování dítěte
pokles příjmů
výpadek dodávek
zrušené zakázky
pohledávky po splatnosti
Jestliže v průběhu schvalování žádosti o odklad nebo následně
banka zjistí faktický nesoulad mezi čestným prohlášením klienta o jeho
neschopnosti splácet v důsledku postižení pandemií a skutečným stavem, bude tento nesoulad kvalifikován jako pokus o úvěrový
podvod.
Klienti mohou žádat o odklad všech
úvěrů, které mají u
Spořitelny, ale u každého
úvěru mohou podat žádost pouze jednou.
Klienti, jimž bude přiznán odklad splátek, protože jejich schopnost splácet byla omezena v důsledku pandemie
koronaviru, nebudou v registrech dlužníků uvedeni jako tzv. delikventní klienti a jejich možnost žádat o další
úvěr nebude nijak dotčena.
O odklad splátek mohou žádat všichni finančně dotčení klienti.
Odklad je možný na 3 měsíce.
V průběhu 3 měsíců neplatí klienti žádné splátky ani poplatky. Mají-li sjednané
pojištění schopnosti splácet,
Spořitelna je za ně o dobu odkladu uhradí.
V důsledku odkladu se klientům nijak nezvýší jistina a absolutní počet měsíců splácení se také nezmění.
O odklad splátek mohou žádat všichni dotčení klienti.
Odklad je možný na 3 měsíce.
V průběhu 3 měsíců neplatí klienti žádné splátky ani poplatky, mají-li sjednané
pojištění schopnosti splácet,
Spořitelna je za ně po dobu odkladu uhradí.
V důsledku odkladu se klientům navýší jistina o úroky z 3 měsíců odkladu a zvýší se také celková doba splácení.
O odklad splátek mohou žádat všichni dotčení podnikatelé a
firmy buď skrze online formulář na webu nebo přímo přes svého firemního poradce
Odklad splátek je možný na dobu 3 měsíců a za podmínek vyplývajících z individuální dohody mezi klientem a firemním poradcem.
Vzhledem ke struktuře těchto úvěrových produktů zde o odklad splátek nelze žádat.
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS