Adidas loni zvýšil tržby i zisk, začátek tohoto roku je slabší
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas loni zvýšil tržby po očištění od měnových výkyvů o šest procent na 23,64 miliardy eur (606,5 miliardy Kč), provozní zisk pak firma zvýšila o 12 procent na 1,92 miliardy eur. Vyplývá to z jejího dnešního sdělení. Výsledky v závěru roku ale zaostaly za odhady a v tomto čtvrtletí Adidas očekává kvůli epidemii nového koronaviru výrazný pokles tržeb v Číně. Akcie společnosti dnes klesají až o 8 procent.
V posledním čtvrtletí loňského roku se tržby po očištění od měnových výkyvů zvýšily o deset procent na 5,84 miliardy eur a provozní zisk činil 245 milionů eur. Analytici očekávali tržby 5,88 miliardy a provozní zisk 288 milionů eur.
Následky šíření koronaviru zatím druhý největší výrobce sportovního oblečení a obuvi na světě nemůže přesně odhadnout. V roce 2018 se na celkových tržbách firmy Čína podílela z 20 procent. Adidas tam provozuje přes 500 vlastních poboček a jeho zboží nabízí také asi 12.000 franšízantů. Téměř pětina bot a oblečení od Adidasu se v Číně také vyrábí.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz