V Číně se v únoru kvůli koronaviru prudce snížil prodej smartphonů, meziročně o 54%
Prodej smartphonů v Číně se v únoru kvůli poklesu poptávky způsobeném novým koronavirem propadl meziročně o 54,7 procenta na 14 milionů kusů. Prodej chytrých telefonů od americké společnosti Apple se pak snížil na 494.000 z 1,27 milionu před rokem. Vyplývá to z údajů, které dnes podle agentury Reuters zveřejnily čínské úřady.
Čína, odkud se na konci loňského roku začala šířit nemoc COVID-19, kterou nový typ koronaviru způsobuje, těsně před oslavami nového lunárního roku omezila možnosti cestování a požádala obyvatele, aby se vyhýbali veřejným místům. Tato omezení zůstala z velké části v platnosti téměř celý únor.
Organizace IDC a Canalys, které se zabývají výzkumem trhu, už dříve uvedly, že celkový odbyt smartphonů kvůli poklesu poptávky a narušení dodavatelských řetězců vyvolaných koronavirem klesnou v Číně v prvním kvartálu zhruba o 40 procent.
Největší podíl na propadu prodeje v únoru měla zařízení s operačním systémem Android, která vyrábějí mimo jiné čínské firmy Huawei a Xiaomi. Prodej těchto chytrých telefonů se v Číně v únoru snížil na 5,85 milionu z 12,72 milionu ve stejném období loni.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz