Koronavirus zamával s prodejem piva Corona. Akce výrobce a vývozce piva ztrácely.
Koronavirus způsobil v uplynulých týdnech na kapitálových trzích poměrně silnou bouři a na kontě má několik výprodejů. V důsledku negativního sentimentu zaznamenaly akciové trhy koncem února největší týdenní propad od globální finanční krize z roku 2008. V Americe se propadl i prodej světoznámého piva Corona.
Zdá se, že známý brand "potápí" shoda názvu s koronavirem, který se z Číny postupně rozšiřuje do celé Evropy. Slovo "corona" a jeho různé variace aktuálně patří k nejvyhledávanějším a negativní sentiment se přenesl i na prodejnost pivního nápoje. Podle průzkumu, který provedla společnost 5W Public Relations odmítá pít toto pivo až 38 procent Američanů. A důvod? Údajně se bojí koronaviru.
I když se to může zdát bizarní, čísla ukazují, že akcie společnosti Constellation Brands, která pivo Corona vyváží z Mexika do Spojených států amerických klesly na burze v New Yorku od 20. února 2020 z 208 USD za akcii na 186 USD za akcii před spuštěním čtvrtečního obchodního dne. Během dvou týdnů to představuje propad na úrovni 10,6 procenta. Koncem února, kdy se negativní sentiment ještě vystupňoval v důsledku rozšíření koronaviru v Evropě, se akce Constellation Brands obchodovaly ještě nižší – na úrovni 165 USD za akcii.
Stejným scénářem prošel i výrobce Corony, společnost Anheuser-Busch InBev. Zatímco ještě 20. února se akcie společnosti obchodovaly na 74 USD za akcii, před spuštěním čtvrtečního obchodování to bylo těsně pod hranicí 57 USD za akcii, což představuje pokles na úrovni 23 procent. K propadu akcií přispělo i zveřejnění výsledků za čtvrtý kvartál loňského roku, za který největšímu světovému pivovaru klesl zisk před zdaněním, úroky a odpisy klesly meziročně o 5,5 procenta na 5,34 miliardy USD, přičemž s jeho dalším poklesem kvůli koronaviru firma počítá i v prvním čtvrtletí 2020.
V průběhu tohoto týdne sice globální trhy opět ožily, otázkou však zůstává, zda se pozitivní sentiment přenese i do zvýšené důvěry amerických spotřebitelů v nákup piva Corona.
Olívia Lacenová
Ve světě finančních trhů začínala na oddělení sales, kde se věnovala klientům obchodujícím prostřednictvím CFD certifikátů. Fascinoval ji zejména svět akcií a komodit, kterým se chtěla věnovat podrobněji. Rok a půl strávila psaním odborných článků na tuto tématiku v redakci Hospodářských novin. Momentálně se zabývá analytickou činností, kde se věnuje hlavně trhům s komoditami a vývoji drahých kovů, které ve fyzické podobě považuje za nejlepší formu zajištění majetku proti nejistotě.
TopForex
TopForex je brokerská společnost umožňující obchodování pro globální klientelu. Nabízí obchodní prostředí platforem xStation a MT4 se zaměřením na obchodování měnových párů a řady instrumentů CFD. TopForex působí na 18 zahraničních trzích.
TopForex je registrovaná obchodní značka Goldenburg Group Limited, což je kyperská investiční firma (CIF) dohlížená a regulována Kyperskou komisí pro burzy a cenné papíry (CySEC) s CIF Licenci číslo 242/14.
Poslední zprávy z rubriky Okénko investora:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz