Prodejci potravin vloni slevami nešetřili
Zdá se, že vymanění se ze spirály akčních nabídek nebylo v případě prodejců potravin na „pořadu dne“, odhadnout to lze alespoň z vývoje letákových akcí, prostřednictví kterých se hypermarket, supermarkety i diskontní prodejny snaží nalákat zákazníky. Počet slev v rámci letákových akcí sledovaných portálem AkčníCeny.cz vrostl v roce 2019 meziročně o 11 %, přičemž růst počtu produktů nabízených za zvýhodněné položky zaznamenaly všechny sledované kategorie potravinářského zboží. Nejvíce rostl počet slev v kategorii zelenina a káva, nejméně pak kategorie zahrnující pekařské výrobky.
Meziroční nárůst počtu akčních nabídek v rámci kategorií zahrnují
potravinářské zboží
kategorie |
meziroční změna |
29,50% |
|
26,90% |
|
mražená jídla a zmrzliny |
25,60% |
zdravá výživa |
24,70% |
sladkosti |
19,80 % |
17,10 % |
|
mléko a mléčné výrobky |
19,10% |
džusy a balené vody |
14,80% |
maso a masné výrobky |
10,40% |
10,10% |
|
pečivo |
5,10% |
Zdroj dat: https://www.akcniceny.cz
„V roce 2019 vrostl i počet produktů nabízených v akci, v rámci jednotlivých kategoriích potravinářského zboží se jednalo nejčastěji o nárůst o 10 % - 13 %, přičemž největší nárůst zaznamenala kategorie sladkosti, kde počet unikátních produktů nabízených za zvýhodněných podmínek vzrostl zhruba o 14 %, nejmenší nárůst naopak zaznamenala kategorie zmraženého zboží a hotovek, kde počet produktů uváděných v letákových akcích vzrostl pouze o necelé jedno procento“, komentuje vývoj nabídky zlevněného zboží Gjurses Siderov, analytik webu AkčníCeny.cz
Nejčastěji zlevňovaným typem zboží zůstává i nadále alkohol ( 26 824 slev), zejména pak lahvová piva, za kterými následuje zboží z kategorie mléko a mléčné výrobky (22 764 slev), maso a masné výrobky (22 392), sladkosti (20 831).
Pokud jde o jednotlivé produkty, tak „královnou“ akčních nabídek je Coca Cola s téměř 530 letákovými nabídkami, kterou s velkým odstupem následuje Gambrinus 10° Original, který jsme mohli najít v letákové nabídce téměř čtyřistakrát.
„Na úrovni jednotlivých produktů zůstává pořadí nejčastěji zlevňovaných položek dlouhodobě nezměněno, Coca Cola, Gambrinus 10 °, Pepsi, Fanta, Kofola a čokoláda Milka se staly prakticky neodmyslitelnou součástí letákových nabídek“, doplňuje Siderov.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz