TNBiz (TN.cz)
Z regionů  |  08.01.2020 22:39:51

Metro D by se mělo začít stavět už v létě. Praha zaplatí obří sumu

Stavaře čeká boj o největší dopravní zakázku za posledních deset let. Pražský dopravní podnik (DPP) vypisuje výběrové řízení na stavbu první části nové linky metra D. Stavět by se mělo začít už letos v létě, a to mezi Pankrácí a Olbrachtovou ulicí v Krči. Projekt by měl stát bezmála 11 miliard korun.

Metro D - hloubení šachty pro geologický průzkum

Postavit novou část přestupní stanice na Pankráci, novou trasu napojit na stávající linku C a vyrazit první část tunelů - úkoly, které čekají vítěze tendru už letos v červnu. "Ve věstníku výběrových řízení by tento tendr měl být zveřejněn nejpozději v pátek 10. ledna," uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Podle dopravního podniku jde o nejsložitější úsek nové linky. Trasa D tu povede nejhlouběji a v geologicky nejsložitějších podmínkách. V některých místech bude nový tunel jen čtyři metry od stávajícího tubusu trasy C. "Je nutné to zpevnit, aby nedocházelo k deformacím na stávající trase," vysvětluje geotechnik Jiří Barták z ČVUT.

O tendr vypsaný dopravním podnikem hlavního města Prahy projevilo zájem už osm společností. "Metrostav je de facto stavitelem celého metra už řadu desítek let, takže je jasné, že se budeme ucházet," sdělil televizi Nova mluvčí společnosti Vojtěch Kostiha. "Je to určitě velmi významná zakázka, sledujeme ji dlouhodobě," řekl mluvčí firmy Skanska Ondřej Šuch.

První projekt na stavbu nové linky pochází už z konce 80. let minulého století. Stavět se mělo začít v roce 1995. Teprve o 11 let později se ale trasa dostala do územního plánu města. Situaci zkomplikoval nedostatek peněz i personální změny na pražském magistrátu.

A jak na to reagují obyvatelé Prahy? "Jakákoliv lepší dostupnost je určitě lepší," zaznělo v anketě. "Nevěřím tomu, že to stihnou. V Číně to jde mnohem rychleji, tady se toho nedočkáme," vyjádřil se jiný dotázaný.

"Paralelně během stavby Pankrác - Olbrachtova začneme i s dalšími úseky metra D," uvedla mluvčí dopravního podniku. Konkrétně právě mezi Pankrácí a budoucí konečnou linky D na jihu Prahy - Depem Písnice. Celá trasa by měla měřit jedenáct kilometrů. Podle Dopravního podniku by měla být hotová v roce 2027.

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688